logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  07.11.2012

Blokowanie wyjścia, higiena i plecaki w autobusie



Szeroki oddźwięk medialny, 3600 plakatów w komunikacji miejskiej, kilkaset zgłoszeń od pasażerów dotyczących zachowania współpasażerów, dyskusja na temat ustępowania miejsca seniorom, wreszcie własne wersje plakatów tworzone przez internautów – tak Zarząd Transportu Miejskiego podsumowuje efekty swojej kampanii społecznej, dotyczącej kulturalnych zachowań w komunikacji miejskiej.

Pomysł na kampanię „Pomyśl o innych, nie jesteś tu sam”, której celem jest wyrobienie i utrwalenie w grupie docelowej pozytywnych nawyków podczas korzystania z komunikacji miejskiej, czyli uwrażliwienie ludzi na potrzeby i komfort podróży innych osób – pasażerów komunikacji miejskiej powstał na podstawie skarg, jakie wpływały do Zarządu Transportu Miejskiego.

W ramach kampanii ZTM przeprowadził sondę, w której pytał o najbardziej przeszkadzające pasażerom komunikacji miejskiej zachowania innych współpasażerów. W sondzie wzięło udział ponad 6,5 tys. osób. Przygotowaliśmy proste, czytelne plakaty, każdy dotyczący innego zachowania, wskazanego w sondzie. Tak powstały trzy odsłony kampanii „Pomyśl o innych, nie jesteś tu sam”, które dotyczyły blokowania wyjścia z pojazdu (pod hasłem „Obywatelu, nie stój murem”, prowadzonej w dniach 11-17 października), głośnego słuchania muzyki i rozmów przez telefon komórkowy („Obywatelu, to nie dyskoteka” w dniach 18-24 października) oraz nieustępowania miejsca osobom potrzebującym („Obywateli, powstań” w dniach 25 października-2 listopada).

Na każdym z plakatów umieszczono przerysowaną scenkę rodzajową z apelem oraz krótkim tekstem historycznym związanym z hasłem. Statyści widoczni na plakatach to pracownicy ZTM, a sesja zdjęciowa została zrealizowana na węźle komunikacyjnym Młociny w metrze, tramwaju oraz w autobusie.

Internauci sami tworzyli przeróbki kreacji dotyczące higieny osobistej czy zatrzymywania autobusów „na żądanie”. Podczas trwania akcji wpłynęło do ZTM wiele uwag i sugestii od pasażerów, jakie zachowania innych współpasażerów przeszkadzają w komunikacji miejskiej. Najczęściej zgłoszenia dotyczyły higieny osobistej, używania intensywnych zapachów, spożywania posiłków w komunikacji miejskiej, blokowania przejścia rowerem, niezdejmowania plecaka. ZTM nie wyklucza wykorzystania ich w kolejnych odsłonach kampanii.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.11.2023

    Rusza 23. MFF Watch Docs — start w najbliższy piątek


  • 23.11.2023

    „Sernik z kamieniami” już w sprzedaży!


  • 20.11.2023

    Po raz dziesiąty Mosznowładcy zapuszczają wąsy i badają mężczyzn w całej Polsce 


  • 15.11.2023

    Zapraszamy na webinar dla mediów – jak nie stygmatyzować osób w kryzysie psychicznym


  • 27.10.2023

    „Tęczowy Piątek” pod patronatem Wysokieobcasy.pl i Wyborcza.pl 


  • 25.10.2023

    Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek