Szeroki oddźwięk medialny, 3600 plakatów w komunikacji miejskiej, kilkaset zgłoszeń od pasażerów dotyczących zachowania współpasażerów, dyskusja na temat ustępowania miejsca seniorom, wreszcie własne wersje plakatów tworzone przez internautów – tak Zarząd Transportu Miejskiego podsumowuje efekty swojej kampanii społecznej, dotyczącej kulturalnych zachowań w komunikacji miejskiej.
Pomysł na kampanię „Pomyśl o innych, nie jesteś tu sam”, której celem jest wyrobienie i utrwalenie w grupie docelowej pozytywnych nawyków podczas korzystania z komunikacji miejskiej, czyli uwrażliwienie ludzi na potrzeby i komfort podróży innych osób – pasażerów komunikacji miejskiej powstał na podstawie skarg, jakie wpływały do Zarządu Transportu Miejskiego.
W ramach kampanii ZTM przeprowadził sondę, w której pytał o najbardziej przeszkadzające pasażerom komunikacji miejskiej zachowania innych współpasażerów. W sondzie wzięło udział ponad 6,5 tys. osób. Przygotowaliśmy proste, czytelne plakaty, każdy dotyczący innego zachowania, wskazanego w sondzie. Tak powstały trzy odsłony kampanii „Pomyśl o innych, nie jesteś tu sam”, które dotyczyły blokowania wyjścia z pojazdu (pod hasłem „Obywatelu, nie stój murem”, prowadzonej w dniach 11-17 października), głośnego słuchania muzyki i rozmów przez telefon komórkowy („Obywatelu, to nie dyskoteka” w dniach 18-24 października) oraz nieustępowania miejsca osobom potrzebującym („Obywateli, powstań” w dniach 25 października-2 listopada).
Na każdym z plakatów umieszczono przerysowaną scenkę rodzajową z apelem oraz krótkim tekstem historycznym związanym z hasłem. Statyści widoczni na plakatach to pracownicy ZTM, a sesja zdjęciowa została zrealizowana na węźle komunikacyjnym Młociny w metrze, tramwaju oraz w autobusie.
Internauci sami tworzyli przeróbki kreacji dotyczące higieny osobistej czy zatrzymywania autobusów „na żądanie”. Podczas trwania akcji wpłynęło do ZTM wiele uwag i sugestii od pasażerów, jakie zachowania innych współpasażerów przeszkadzają w komunikacji miejskiej. Najczęściej zgłoszenia dotyczyły higieny osobistej, używania intensywnych zapachów, spożywania posiłków w komunikacji miejskiej, blokowania przejścia rowerem, niezdejmowania plecaka. ZTM nie wyklucza wykorzystania ich w kolejnych odsłonach kampanii.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
04.02.2025
Buk z Dalkowa w konkursie European Tree of the Year
-
28.01.2025
„Alkohol” bezalkoholowy w Carrefour Polska
-
17.01.2025
Lisner wycofuje jaja z chowu klatkowego ze wszystkich swoich produktów
-
16.01.2025
Trwa nabór zgłoszeń do raportu FOB „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2024. Dobre praktyki”
-
15.01.2025
Pustułki w zakładach Cemex Polska: udany sezon lęgowy 2024
-
09.01.2025
1,5 mln nowych ryb trafiło do Odry