Szeroki oddźwięk medialny, 3600 plakatów w komunikacji miejskiej, kilkaset zgłoszeń od pasażerów dotyczących zachowania współpasażerów, dyskusja na temat ustępowania miejsca seniorom, wreszcie własne wersje plakatów tworzone przez internautów – tak Zarząd Transportu Miejskiego podsumowuje efekty swojej kampanii społecznej, dotyczącej kulturalnych zachowań w komunikacji miejskiej.
Pomysł na kampanię „Pomyśl o innych, nie jesteś tu sam”, której celem jest wyrobienie i utrwalenie w grupie docelowej pozytywnych nawyków podczas korzystania z komunikacji miejskiej, czyli uwrażliwienie ludzi na potrzeby i komfort podróży innych osób – pasażerów komunikacji miejskiej powstał na podstawie skarg, jakie wpływały do Zarządu Transportu Miejskiego.
W ramach kampanii ZTM przeprowadził sondę, w której pytał o najbardziej przeszkadzające pasażerom komunikacji miejskiej zachowania innych współpasażerów. W sondzie wzięło udział ponad 6,5 tys. osób. Przygotowaliśmy proste, czytelne plakaty, każdy dotyczący innego zachowania, wskazanego w sondzie. Tak powstały trzy odsłony kampanii „Pomyśl o innych, nie jesteś tu sam”, które dotyczyły blokowania wyjścia z pojazdu (pod hasłem „Obywatelu, nie stój murem”, prowadzonej w dniach 11-17 października), głośnego słuchania muzyki i rozmów przez telefon komórkowy („Obywatelu, to nie dyskoteka” w dniach 18-24 października) oraz nieustępowania miejsca osobom potrzebującym („Obywateli, powstań” w dniach 25 października-2 listopada).
Na każdym z plakatów umieszczono przerysowaną scenkę rodzajową z apelem oraz krótkim tekstem historycznym związanym z hasłem. Statyści widoczni na plakatach to pracownicy ZTM, a sesja zdjęciowa została zrealizowana na węźle komunikacyjnym Młociny w metrze, tramwaju oraz w autobusie.
Internauci sami tworzyli przeróbki kreacji dotyczące higieny osobistej czy zatrzymywania autobusów „na żądanie”. Podczas trwania akcji wpłynęło do ZTM wiele uwag i sugestii od pasażerów, jakie zachowania innych współpasażerów przeszkadzają w komunikacji miejskiej. Najczęściej zgłoszenia dotyczyły higieny osobistej, używania intensywnych zapachów, spożywania posiłków w komunikacji miejskiej, blokowania przejścia rowerem, niezdejmowania plecaka. ZTM nie wyklucza wykorzystania ich w kolejnych odsłonach kampanii.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
27.11.2023
Rusza 23. MFF Watch Docs — start w najbliższy piątek
-
23.11.2023
„Sernik z kamieniami” już w sprzedaży!
-
20.11.2023
Po raz dziesiąty Mosznowładcy zapuszczają wąsy i badają mężczyzn w całej Polsce
-
15.11.2023
Zapraszamy na webinar dla mediów – jak nie stygmatyzować osób w kryzysie psychicznym
-
27.10.2023
„Tęczowy Piątek” pod patronatem Wysokieobcasy.pl i Wyborcza.pl
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce