logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Blogiem w dyskryminację
15.07.2008
Tematy: Kampanie, Francja, Prawa człowieka, Walka z przemocą, Walka z wykluczeniem społecznym

Blogiem w dyskryminację



Francuska organizacja HALDE zainicjowała blogową kampanię. Celem akcji wartej 570.000 euro jest uwrażliwienie francuskiej młodzieży na kwestie dyskryminacji, przede wszystkim w zakresie rasizmu, niepełnosprawności, zatrudnienia i dostępu do edukacji. Kampania składa się z kilku etapów. W wakacje uruchomiono blog, na którym można było dowiedzieć się czym jest dyskryminacja i jak powinni postępować jej świadkowie i ofiary. Internauci mają tam możliwość wyrażania swojego zdania i aktywnego manifestowania swojego poparcia dla walki z dyskryminacją.

Następnie w szkołach rozpowszechniono plakaty i ulotki zawierające hasło „Jesteś przeciw dyskryminacji – wyraź to”. Ruszył również konkurs literacki, a przez trzy tygodnie młodzieżowe stacje radiowe nadają spoty reklamowe kampanii.

Kampanię rzetelnie przygotowano – przed rozpoczęciem działań reklamowych przeprowadzono badania dotyczące stereotypów i dyskryminacji.

O wstępnym sukcesie kampanii może świadczyć popularność bloga, na którym w ciągu 2 miesięcy od jego otwarcia zanotowano prawie 4,5 tysiąca komentarzy, a 16,5 tysiąca osób zamieściło na swoich blogach banner „U mnie nie ma dyskryminacji”, w tym także francuskie gwiazdy, m.in.: Sheryfa Luna i Mathiew Edward. Na skyblog weszło już 52% młodych internautów w wieku 15-19 lat.
Maja Kryńska



Nazwa kampanii:
Ecris-le haut et fort
Czas:
2008.6.1 - 2008.10.26
Nadawca:
HALDE (Wysoki Urząd do spraw walki z dyskryminacją i na rzecz równości)
Media:
Radio, internet, ulotki, plakaty
Wykonawca:
Publicis Consultants
Adresaci:
Młodzież francuska
Hasło kampani:
Jesteś przeciw dyskryminacji, wyraź to (Tu es contre la discrimination, ecris-le haut et fort )





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 04.05.2025Kampanie

    Robert Lewandowski o wykluczeniu

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

  • 23.04.2025Kampanie

    Nie bądź internetowym trollem

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek