Blogiem w dyskryminację
Francuska organizacja HALDE zainicjowała blogową kampanię. Celem akcji wartej 570.000 euro jest uwrażliwienie francuskiej młodzieży na kwestie dyskryminacji, przede wszystkim w zakresie rasizmu, niepełnosprawności, zatrudnienia i dostępu do edukacji. Kampania składa się z kilku etapów. W wakacje uruchomiono blog, na którym można było dowiedzieć się czym jest dyskryminacja i jak powinni postępować jej świadkowie i ofiary. Internauci mają tam możliwość wyrażania swojego zdania i aktywnego manifestowania swojego poparcia dla walki z dyskryminacją.
Następnie w szkołach rozpowszechniono plakaty i ulotki zawierające hasło „Jesteś przeciw dyskryminacji – wyraź to”. Ruszył również konkurs literacki, a przez trzy tygodnie młodzieżowe stacje radiowe nadają spoty reklamowe kampanii.
Kampanię rzetelnie przygotowano – przed rozpoczęciem działań reklamowych przeprowadzono badania dotyczące stereotypów i dyskryminacji.
O wstępnym sukcesie kampanii może świadczyć popularność bloga, na którym w ciągu 2 miesięcy od jego otwarcia zanotowano prawie 4,5 tysiąca komentarzy, a 16,5 tysiąca osób zamieściło na swoich blogach banner „U mnie nie ma dyskryminacji”, w tym także francuskie gwiazdy, m.in.: Sheryfa Luna i Mathiew Edward. Na skyblog weszło już 52% młodych internautów w wieku 15-19 lat.
Maja Kryńska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
19.09.2023
Paszport do przyszłości
-
18.09.2023
Źrenice
-
18.09.2023
Historia na głosy. Ruszyła nowa kampania Centrum Archiwistyki Społecznej
-
14.09.2023
Najlepsze czasy dla potworów
-
13.09.2023
Magiczne pudełko
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF