logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Biżuteria na złamaniach
13.11.2009
Tematy: Kreacje / printy

Biżuteria na złamaniach



Piękna biżuteria zdobiąca widoczne na zdjęciu rentgenowskim połamane ręce i nogi, to prezenty od bijących mężów. Kampania „There’s no excuse for domestic violence. Talk with someone who care.” (Nie ma usprawiedliwienia dla przemocy domowej. Porozmawiaj z kimś, kogo to obchodzi) ukazała się w emirackiej prasie w lutym 2008 roku, jako efekt współpracy organizacji City of Hope z agencją TBWARAAD Abu Dhabi.

Drukowane w gazetach obrazy przedstawiają zdjęcia rentgenowskie dłoni, ręki i stopy kobiecej z ekskluzywną biżuterią oraz wyraźnie złamanymi kośćmi. Hasła mają sugerować wypowiedź samej poszkodowanej: „He gave me this for our anniversary” (Dał mi to na naszą rocznicę) głosi napis przy diamentowej bransolecie, a „He gave me this for nothing at all” (Dał mi to bez żadnego powodu) – przy złamanej kości. Zaraz za nimi, w kontraście „He gave me this for nothing at all” (A to dał mi za nic). Kampania miała na celu uświadomienie, że bicia nie da się w żaden sposób usprawiedliwić. A drogie prezenty czy pamięć o szczególnych dniach takich, jak urodziny, rocznice etc., wcale nie wykluczają problemu agresji w rodzinie, ani nie powinny ukrywać tej tragedii.

Ofiary przemocy w rodzinie znajdują najróżniejsze sposoby na usprawiedliwianie swoich najbliższych. Jednak nie we wszystkich krajach system pomocy takim osobom jest równie rozwinięty, jak w Europie. Od zaledwie ośmiu lat w Dubaju działa pierwsza w regionie Zatoki Perskiej organizacja szerząca ideę, że nie istnieje żadne usprawiedliwienie dla przemocy domowej.

City of Hope powstała z inicjatywy Amerykanki Sharli Musabih, która wyszła za Emiratczyka i zamieszkała w Dubaju. Wraz z dwiema innymi kobitami, Leną Mustepha i Margaret Greeney zaangażowała się w stworzenie specjalnych domów, w których ofiary przemocy domowej, handlu ludźmi i gwałtów, będą miały czas i niezbędny spokój na odbudowanie swojego życia.

W społeczeństwie muzułmańskim podejmowanie działań na rzecz ofiar przemocy domowej jest szczególnie skomplikowane z punktu widzenia akceptacji publicznej. Kwestia wszelkich sporów pomiędzy małżonkami postrzegana jest przez społeczeństwo jako bardzo prywatna sprawa, w którą nie należy w żaden sposób ingerować. Osoby podejmujące próby negocjacji między mężem a żoną odbierane są jako wrogowie i to przez obie strony konfliktu. Dodatkowym problemem w krajach muzułmańskich jest to, że ofiary porywczych mężów, handlu ludźmi czy gwałtu niejednokrotnie nie mają gdzie się podziać. W społeczeństwach tych wciąż często egzystuje przeświadczenie o bezwzględnej winie kobiety. Domy tworzone przez Sharlę Musabih mają stanowić schronienie dla nich na kilka pierwszych, najtrudniejszych miesięcy po podjęciu walki o nowe życie.
M.Nowak








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 30.05.2025Kreacje / printy

    Real Reality Show

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek