logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Brazylia, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  29.07.2014

Billboard pożerany przez robaki

Your browser does not support the video tag.


Na oczach wielu klientów centrum handlowego tysiące larw zniszczyły billboardy przedstawiające twarze kobiety i mężczyzny. Nie była to przypadkowa strata w wyniku plagi insektów. Zdarzenie to zostało zaplanowane przez Associação Parceria Contra Drogas i stanowi przestrogę przed spożywaniem cracku, który jest plagą brazylijskich ulic.

Crack to stosunkowo tania, dlatego często zażywana przez młodzież, forma kokainy o krótkotrwałym działaniu, ale bardzo silnie uzależniającym wpływie na organizm. Brazylia boryka się z zalewem tej substancji i znacznym wzrostem liczby osób jej używających, szczególnie wśród młodzieży. Partnership Against Drugs realizuje kampanie informacyjne, a także prowadzi szkolenia oraz wykłady w celu podniesienia wśród Brazylijczyków świadomości dotyczącej szkodliwości narkotyków. Celem działań organizacji jest ograniczenie używania i nadużywania substancji psychoaktywnych przez mieszkańców Brazylii.

Z pomocą agencji Talent, na potrzeby Associação Parceria Contra Drogas, powstała kampania oparta na eksponowaniu „nietrwałych” billboardów. Prezentują one niepozornie wyglądającą młodą kobietę oraz mężczyznę o zaciśniętych ustach i buńczucznie potarganych włosach. Ich wizerunek wydrukowany został na cienkich arkuszach organicznego papieru (w którego skład wchodziła mąka), a następnie rozciągnięty na drewnianych stelażach, w których umieszczono larwy mącznika młynarka. Tak przygotowane panele zostały zainstalowane w Galeria do Rock (Rock Gallery) w São Paulo. Jest to chętnie odwiedzane przez młodzież centrum handlowe o muzycznym profilu. Stanowi ono punkt spotkań środowisk opiniotwórczych, źródło nowych trendów, ale także miejsce, które przyciąga zarówno dilerów narkotyków, jak i osoby, które chcą nabyć substancje psychoaktywne. Funkcjonowanie bilbordów w przestrzeni Rock Gallery miało charakter performance’u. Przechodnie, mijając panele z plakatami obserwowali, jak larwy żarłocznie niszczą wydrukowane twarze bohaterów, tworząc w ich wizerunkach ubytki i dziury. Temu zdarzeniu przyświeca przesłanie, które wydrukowano dużymi literami w górnej części plakatu: "O Crack Consome" ("Crack pożera/niszczy"). Twórcy kampanii, na zasadzie analogii pokazują, że kokaina „wyżera od środka” osoby uzależnione, podobnie jak larwy mączników niszczą ich fotografie. Celem kampanii jest powstrzymanie młodych ludzi przed kontaktem z crackiem i zapobieżenie pierwszemu jego spożyciu. Wykorzystując nieprzyjemne konotacje, efekt szoku i obrzydzenia, Partnership Against Drugs pragnie uświadomić mieszkańcom São Paulo negatywne efekty spożywania narkotyków. Jednorazowa akcja spotkała się z zainteresowaniem przechodniów, którzy masowo rozpowszechnili jej nagrania i zdjęcia na portalach społecznościowych. Dzięki wykorzystaniu tego rodzaju aktywności oddolnej, akcja zyskała szerokie grono odbiorców w Brazylii, została także dostrzeżona na całym świecie. Kampania zdobyła brązową statuetkę na Międzynarodowym Festiwalu Reklamy Cannes Lions w 2013 roku.

Kamila Brzezińska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Larvae billboard
Czas:
2013.5.23 - 2013.5.25
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Brazylia
Nadawca:
Associação Parceria Contra Drogas
Media:
Billboard/ambient
Wykonawca:
Talent
Adresaci:
Mieszkańcy São Paulo, zagrożeni pierwszym użyciem narkotyków
Hasło kampani:
O Crack Consome (Crack pożera/niszczy)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek