logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  28.06.2013

BGŻ podsumowuje jazdę z głową



Blisko 90 szkół gimnazjalnych z całej Polski, 4000 uczniów i 160 nauczycieli uczestniczyło w II edycji programu edukacyjnego Fundacji BGŻ „Jeżdżę z głową”. Do poprawy bezpieczeństwa na lokalnych drogach przedstawiciele Oddziałów Banku BGŻ wraz z uczniami zaangażowali władze miejskie, policję oraz lokalne społeczności.

Program „Jeżdżę z głową”  trwał przez cały drugi semestr kończącego się właśnie roku szkolnego. W programie wzięły udział szkoły, które zostały zgłoszone przez szczególnie zaangażowane w temat bezpieczeństwa ruchu drogowego Oddziały Banku BGŻ, a decyzja o ich wyborze była poprzedzona konsultacjami z lokalnymi władzami miast i gmin.

Przez cztery miesiące gimnazjaliści pod okiem nauczycieli realizowali kolejne elementy programu rywalizując jednocześnie o miano Miasta Jeżdżącego z Głową. Po cyklu zajęć lekcyjnych, sami zabrali się za edukację. Przeprowadzali Ankiety Eksperta Ruchu Drogowego, zbierali podpisy pod Deklaracją Jeżdżę z głową, edukowali
rówieśników, a także organizowali wydarzenia związane z tematyką BRD dla mieszkańców poszczególnych miast.

W grupach uczniów biorących udział w programie testy wiedzy wypadały o ponad 20% lepiej niż w grupach uczniów nieobjętych programem. W wyniku wspólnych działań w szkołach gimnazjalnych odbyło się ponad 50 zajęć lekcyjnych z przedstawicielami lokalnych komend policji, uczniowie przeprowadzili blisko 12 200 ankiet Eksperta Ruchu Drogowego wśród mieszkańców zaangażowanych miast, a w 35 miejscowościach władzom lokalnym przedstawiono Mapy Problemów Drogowych.

Szerzenie idei programu skutecznie wsparła także akcja zbierania podpisów pod Deklaracją Jeżdżę z głową. Gimnazjaliści przez cały okres trwania programu zebrali ponad 50 tys. podpisów osób, które zobowiązały się do przestrzegania najważniejszych wartości programu – odpowiedzialności, rozwagi i wzajemnego szacunku
wszystkich użytkowników dróg. W tej konkurencji szczególnie wyróżniły się trzy miasta: Gielniów, Brzeźno i Bysław.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 12.09.2023

    Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF


  • 14.08.2023

    Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!


  • 10.08.2023

    Wsparcie dla pszczół gniazdujących w ziemi w Cementowni Cemex w Chełmie


  • 28.07.2023

    Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


  • 27.07.2023

    Biedronka zamyka obieg polietylenu


  • 18.07.2023

    Trwa nabór do 17. edycji konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju”


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek