Fotografie strojących zabawne miny ludzi w szalonych fryzurach pokazują chwilę zupełnej beztroski. O takim momencie, gdy można choćby na sekundę („if only for a second”) zapomnieć o chorobie i wszelkich problemach, marzą pacjenci zmagający się z nowotworami. To właśnie chorzy na raka są bohaterami tej kampanii. Gdy przygotowywano ich stylizacje mieli zamknięte oczy. Dzięki ukrytemu za lustrem sprzętowi fotograficznemu na zdjęciach udało się uchwycić moment, w którym mogli zobaczyć jak wyglądają po metamorfozie i gdy pozytywne emocje oddaliły na chwilę wszelkie problemy. Owocem tej sesji było wydanie przez fundację Mimi albumu fotograficznego i spotu promocyjnego, o czym pisaliśmy już wcześniej.
Kampania zyskała duże zainteresowanie o czym świadczy kilkunaście milionów wyświetleń na YouTube. „If only for a second” nagrodzono też na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes. Ponadto w kilku krajach zorganizowano wystawy ze zdjęciami w dużym formacie. Plakaty przypominają temat i zwracają uwagę na to jak ważne w walce z rakiem jest nie tylko właściwe leczenie ciała, ale także dbanie o dobre samopoczucie pacjentów. Belgijska fundacja stara się zapewnić swoim zmagającym się z nowotworami podopiecznym wsparcie psychologiczne oraz pomoc związaną z dbaniem o wygląd. Chorym na raka często trudno jest zaakceptować jak w wyniku choroby zmienia się ich ciało i jest to powodem dodatkowego stresu. Przy współpracy z personelem szpitali specjaliści z Mimi uczą m.in. technik makijażu po utracie brwi i rzęs, doradzają jak dbać o odwodnioną skórę i oferują zabiegi relaksacyjne takie jak masaż, wszystko po to by chorzy choćby na chwilę mogli zapomnieć o raku i cieszyć się życiem.
Joanna Ćwiertnia
zobacz także
-
23.10.2025Kreacje / printy
Tiszert. T-Search
-
23.10.2025Kreacje / printy
Ciche sygnały
-
22.10.2025Kreacje / printy
Holokaust, powtórz
-
21.10.2025Kreacje / printy
Żeby tylko nie przegrali…
-
21.10.2025Kreacje / printy
Odłączeni
-
21.10.2025Kreacje / printy
Kula śniegowa





