logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  23.03.2015

Bezradny anioł stróż



Robotnik starający się przeciąć metalową rurę nie zauważa, że iskry wydobywające się spod urządzenia którym się posługuje lecą wprost na nieszczelne pojemniki z łatwopalną substancją. Innym razem przenosi stos skrzynek z narzędziami które przesłaniają mu widok. Nie patrząc pod nogi, nie dostrzega leżących tam kabli, o które za chwilę prawdopodobnie się potknie i spadnie z dużej wysokości. W trzeciej sytuacji, w nieodpowiednim stroju, znajduje się na słupie wysokiego napięcia, i właśnie usiłuje dwiema rękami podpiąć do niego sąsiedni budynek. W tym samym czasie z trudem, za pomocą ramienia, podtrzymuje przy uchu krótkofalówkę, przez którą komunikuje się z innymi robotnikami.

Pożar, upadek z wysokości czy porażanie prądem to tylko przykłady wypadków, jakie wykorzystało brazylijskie Ministerstwo Pracy w kreacji promującej przestrzeganie zasad BHP. W jej ramach powstały trzy plakaty, przedstawiające sytuacje mogące potencjalnie zakończyć się groźnym wypadkiem. Jednak mimo poważnej tematyki, całość została zrealizowana w dość humorystycznej konwencji do czego nawiązuje już samo hasło kampanii: „Don’t expect miracles from your guardian angel. Use safety equipment at work” („Nie oczekuj cudów od twojego anioła stróża. Korzystaj z bezpiecznego sprzętu w pracy”). Obok postaci przypominających bohaterów kreskówek, na każdym plakacie znalazła się również karykaturalna postać małego aniołka, który z przerażeniem przygląda się temu co robią robotnicy. Ma to uświadomić odbiorcom, że przestrzeganie zasad bezpieczeństwa powinno być kwestią nadrzędną i nie warto jej lekceważyć licząc, że nic złego się nie stanie. Akcja skierowana jest głównie do osób pracujących w miejscach szczególnie narażonych na niebezpieczne wypadki, ale przekaz można traktować uniwersalnie. Mimo iż na plakatach zostały przedstawione osoby wykonujące konkretne czynności, problem ignorowania zagrożeń w miejscu pracy jest dużo szerszy i nie dotyczy jedynie robotników budowlanych. Ich przypadek posłużył agencji Paim Comunicaçao jako skrajny przykład mający pomóc zmienić podejście społeczeństwa do problemu nieprzestrzegania podstawowych zasad bezpieczeństwa w pracy.

Maciej Zubel


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.03.2023

    Brak towaru w magazynie


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 14.02.2023

    Walentynki — Święto Zrywania


  • 14.02.2023

    Walentynkowo o donacji


  • 13.02.2023

    Wracają. Zawsze wracają


  • 01.02.2023

    Chcesz przestać, a nie możesz


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek