Bezpieczny seks, seksowne bezpieczeństwo
Każdego roku w Stanach Zjednoczonych z 6 milionów przypadków ciąży około połowa jest nieplanowanych i najczęściej są efektem uprawiania seksu bez zabezpieczenia. Brak zabezpieczenia można tłumaczyć brakiem wiedzy, brakiem poczucia odpowiedzialności lub brakiem umiejętności podejmowania tematu przed intymnym zbliżeniem.
Organizacja Planned Parenthood Golden Gate (PPGG) postanowiła przekonać, że można przerwać namiętny pocałunek, aby zapytać partnera, czy zadbał o zabezpieczenie przed ciążą, chociaż niekiedy przydatna jest w tym boska interwencja. W zrealizowanym na jej zlecenie 30-sekundowym spocie, emitowanym na popularnych wśród młodzieży stacjach telewizyjnych (MTV, VH1, FX) oraz na internetowym YouTube przedstawiona jest scena łóżkowa między chłopakiem a dziewczyną. Ona przerywa na chwilę pocałunek, żeby niezręcznie podjąć temat zabezpieczenia, a on ją ucisza, prosząc, żeby nie psuła tej chwili. Scenie przygląda się z błogim wyrazem twarzy anioł podjadający popcorn, jakby oglądał film w kinie. Romantyczną scenerię przerywa pojawienie się przy nim anielicy, która strofuje go, że jako anioł stróż powinien zadbać o bezpieczny sex i coś zrobić. Anioł za pomocą pilota telewizyjnego przewija scenkę do momentu, kiedy dziewczyna przerywa namiętny pocałunek. Tym razem pyta chłopaka wprost, czy ma zabezpieczenie, a on potwierdza. Okazuje się, że poruszenie niezręcznego problemu jest nie tylko proste, ale też że nie psuje romantycznego nastroju.
Przed wkroczeniem w bardziej gorącą atmosferę miłosna scenka z udziałem młodych kochanków się urywa, zaś anioł niezrażony faktem, że nie wywiązywał się zbyt dobrze przy strzeżeniu przed niechcianą ciążą, próbuje poderwać anielicę, która jednak niedbałym ruchem ręki sprawia, że on znika. Na zakończenie spotu pojawia się hasło „Safe is sexy”, niczym odpowiednik zwyczajowego happy endu w filmie.
Swoją kampanię PPGG adresowała do młodzieży w wieku 18-24 lat, chociaż miała ona sposobność dotrzeć i do młodszych odbiorców. Celem tej kampanii było przede wszystkim uświadomienie odpowiedzialności związanej z uprawianiem seksu. Przekaz ten był również skierowany do osób, które z powodu przesłanek religijnych mają opory przed stosowaniem antykoncepcji, która tutaj została przedstawiona jako mająca boską aprobatę, a tym samym stanowiącą moralnie akceptowaną alternatywę wobec aborcji.
Z filmu płynie również przekaz adresowany do kobiet, że to właśnie one muszą zadbać o zabezpieczenie przed ciążą, ponieważ nawet męskiemu aniołowi stróżowi zdarza się bagatelizować ten problem.
M. Durda
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem