Prosty pomysł, czwórka mężczyzn i zwykłe lampki choinkowe mogą sprawić, że jeden z najgorzej oświetlonych zakrętów w kraju stanie się mniej groźny. Czasami potrzeba bardzo niewiele, by zwiększyć bezpieczeństwo na drodze.
Oryginalność kampanii „The Safest New Year” (Najbezpieczniejszy Nowy Rok) polega na tym, że przedstawia ona rzeczywiste zdarzenie – budowę instalacji, oświetlającej jeden z najciemniejszych zakrętów w Belgii. Czarny punkt na samochodowej mapie tego kraju znajduje się w pobliżu prowincjonalnego miasteczka Herne. Właśnie tam w przeddzień ubiegłorocznego Sylwestra ruszyli członkowie organizacji OVK (Ouders Van Verongelukte Kinderen), która pomaga rodzicom ofiar wypadków drogowych. Spot w kilku ujęciach pokazuje budowę rusztowania, na którym zamieszczono napis „OVK wishes you a safe New Year” (OVK życzy wam bezpiecznego Nowego Roku). Litery zostały oświetlone za pomocą choinkowych lampek. Cała instalacja jest więc z jednej strony oryginalnymi życzeniami noworocznymi od OVK, z drugiej zaś – pełni rolę znaku ostrzegawczego. Jest bowiem wystarczająca duża, by można ją było dostrzec już na kilkadziesiąt metrów przed – niemal niewidocznym do niedawna – zakrętem.
Choć kampania skupia się na konkretnym miejscu, jej przesłanie jest bardziej uniwersalne. Źle oświetlone drogi w czasie zimy, kiedy zmrok zapada szybciej, stają się jeszcze bardziej niebezpieczne. Spot ma więc na celu zwrócenie uwagi kierowców, by szczególnie w tym okresie zachowali zwiększoną czujność podczas jazdy.
Kampanię przygotowała agencja Happiness Brussels, która dwa lata temu również współpracowała z OVK, przygotowując akcję „Let it ring…”
J. Czerwiński
zobacz także
-
12.06.2025Kampanie
Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników
-
10.06.2025Kreacje / printy
Dostrój się do drogi
-
08.06.2025Kreacje / printy
W chłodni
-
06.06.2025Kreacje / printy
Zepsute bajki
-
03.06.2025Kampanie
Dziecko samo w obcym mieście