8 lipca przedstawiony został plan implementacji Porozumienia dotyczącego ochrony przeciwpożarowej
i bezpieczeństwa budynków w Bangladeszu. W jego realizację zaangażowało się już 70 marek odzieżowych. Nie ma wśród nich polskich firm, w tym LPP S.A., lokującej 19% swojej produkcji w tym kraju.
Główne założenia planu wdrażania Porozumienia i pierwsze podjęte działania obejmują:
- Wstępne kontrole w fabrykach w celu identyfikacji poważnych zagrożeń i pilnych napraw, które zostaną zrealizowane w przeciągu 9 miesięcy;
- Tymczasową procedurę reagowania na potrzeby napraw zidentyfikowane w ramach kontroli i/lub raportów pracowników;
- Ustanowienie struktury zarządzania realizacją Porozumienia poprzez Komitet Sterujący z równą reprezentacją sygnatariuszy: firm i związków oraz organ doradczy z szeroką reprezentacją w Bangladeszu;
- Rozpoczęty proces rekrutacji na stanowiska Głównego Inspektora Bezpieczeństwa oraz Dyrektora Wykonawczego.
Ostatecznym impulsem do podpisania Porozumienia było zawalenie się 24 kwietnia 2013 r. budynku Rana Plaza mieszczącego fabryki odzieżowe. W tragedii zginęło 1127 osób, a setki zostały ranne. W budynku produkowane były ubrania marki Cropp należącej do LPP. W swoim oświadczeniu wydanym 27 maja Zarząd LPP deklarował:(…)badamy możliwość przystąpienia do tego porozumienia, które – mamy nadzieję – da szanse na unikanie tragedii podobnych do tej, która miała miejsce w budynku Rana Plaza. Firma nie przystąpiła jednak do Porozumienia i nie poinformowała o żadnych krokach podjętych w kierunku zwiększenia bezpieczeństwa i zapewnienia przestrzegania standardów praw pracowników w fabrykach produkujących na jej zlecenie.
Kampania Clean Clothes Polska informuje, że mimo apeli konsumentów, LPP nie przystąpiła do programu wypłaty odszkodowań, ani nie podjęła działań świadczących o poniesieniu odpowiedzialności za warunki pracy w jakich zatrudnieni byli pracownicy fabryk szyjący na zlecenie LPP, którzy stracili życie lub zdrowie i zdolność do pracy. Organizatorzy apelują do LPP o odpowiedzialność za warunki pracy w jakich powstają ubrania jej marek (Reserved, Cropp, House, Mohito, Sinsay).
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
27.11.2023
Rusza 23. MFF Watch Docs — start w najbliższy piątek
-
23.11.2023
„Sernik z kamieniami” już w sprzedaży!
-
20.11.2023
Po raz dziesiąty Mosznowładcy zapuszczają wąsy i badają mężczyzn w całej Polsce
-
15.11.2023
Zapraszamy na webinar dla mediów – jak nie stygmatyzować osób w kryzysie psychicznym
-
27.10.2023
„Tęczowy Piątek” pod patronatem Wysokieobcasy.pl i Wyborcza.pl
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce