Fundacja Univerbal walczy o walczące dzieci. W kwietniu prowadziła raczej nie najlepszą kampanię mająca na celu uwrażliwienie społeczeństwa na problem żołnierzy-dzieci zmuszanych do brania udziału w walkach zbrojnych m.in. w Kolumbii, Rwandzie czy Republice Kongo. Zdecydowana większość to sieroty – są włączane do wojska prosto po tym, jak straciły swoje rodziny, a ich domostwa zostały zniszczone. Armia staje się ich nową rodziną, a przemoc i walka – codziennością.
Na potrzeby kampanii paryski oddział agencji JWT stworzył spot, na którym widać ekran z grą wojenną, w której gracz zostaje postrzelony. Animacja się zmienia i zamiast komputerowej ilustracji pojawia się realistyczny chłopiec, który w końcu umiera. Hasło głosi: „Child soldiers can’t restart. Help them before it’s too late.
Pomóc w dotarciu do opinii publicznej i uświadomieniu problemu ma muzyka – 35 artystów zaangażowało się w kampanię i nagrało, w ciągu 2 lat, album z utworami w stylu reggae, ragga, soul, i hip hop, traktującymi o wykorzystywaniu dzieci w wojnach.
Strona kampanii: www.enfants-soldats.com
M. Kryńska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy