Fundacja Univerbal walczy o walczące dzieci. W kwietniu prowadziła raczej nie najlepszą kampanię mająca na celu uwrażliwienie społeczeństwa na problem żołnierzy-dzieci zmuszanych do brania udziału w walkach zbrojnych m.in. w Kolumbii, Rwandzie czy Republice Kongo. Zdecydowana większość to sieroty – są włączane do wojska prosto po tym, jak straciły swoje rodziny, a ich domostwa zostały zniszczone. Armia staje się ich nową rodziną, a przemoc i walka – codziennością.
Na potrzeby kampanii paryski oddział agencji JWT stworzył spot, na którym widać ekran z grą wojenną, w której gracz zostaje postrzelony. Animacja się zmienia i zamiast komputerowej ilustracji pojawia się realistyczny chłopiec, który w końcu umiera. Hasło głosi: „Child soldiers can’t restart. Help them before it’s too late.
Pomóc w dotarciu do opinii publicznej i uświadomieniu problemu ma muzyka – 35 artystów zaangażowało się w kampanię i nagrało, w ciągu 2 lat, album z utworami w stylu reggae, ragga, soul, i hip hop, traktującymi o wykorzystywaniu dzieci w wojnach.
Strona kampanii: www.enfants-soldats.com
M. Kryńska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
25.09.2023
Jedyny słuszny kandydat
-
21.09.2023
Gdzie jest sęp?
-
20.09.2023
Na wojnę tak, poza tym – nie
-
20.09.2023
Zanim to się stanie
-
19.09.2023
Dach nad głową
-
19.09.2023
Paszport do przyszłości