logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  05.05.2010

Bez ostrzeżenia



Około stu tysięcy Brytyjczyków cierpi na chorobę, która powoduje spustoszenie w organizmie. Dwukrotnie częściej dotyka ona kobiety niż mężczyzn. Reklamy przygotowane na zlecenie brytyjskiego Towarzystwa Stwardnienia Rozsianego (Multiple Sclerosis Society) w kwietniu br. zwracają uwagę na najczęstsze spośród wielu symptomów stwardnienia rozsianego.

Osoby nim dotknięte borykają się z trudnościami w poruszaniu się, koordynacji ruchowej i utrzymaniu równowagi („You tremble. It’s dizzy. No muscle control” – „Drżysz Masz zawroty głowy. Nie kontrolujesz mięśni”). Mogą również doświadczać zaburzeń widzenia takich jak spadek ostrości wzroku, oczopląs, podwójne widzenie, które niekiedy prowadzą nawet do czasowej utraty wzroku („You can’t focus. It’s blurry. No colour. The full blindness” – „Nieostry wzrok. Wszystko zamazane. Brak koloru. Całkowita ślepota”). Czasem mają kłopoty z kontrolą pęcherza („You can’t know. It’s awkward. No control” – „Nigdy nie wiesz. To dziwne. Nie masz kontroli”).

Przebieg choroby jest wielofazowy, z okresami zaostrzeń i remisji („It happens. Then stops. It happens again. Sometimes it lasts the whole day.” – „To się zdarza. Potem przechodzi. Znowu się powtarza. Czasami trwa cały dzień”).

Choroba atakuje niepostrzeżenie, nie dając znaków ostrzegawczych, które pozwoliłyby przewidzieć jej nadejście. („There is no warning sign. People with MS can never predict.” – „Nie ma znaków ostrzegawczych, Ludzie z MS nie mogą go przewidzieć”).

Przygotowane przez agencję Dag&David reklam miały dostarczyć informacji, czym jest stwardnienie rozsiane i gdzie można szukać pomocy. Autorzy kreacji, jak sami podkreślają, chcieli stworzyć obraz na tyle fascynujący, aby skłonił odbiorców do przeczytania dłuższego tekstu informacyjnego. Metafora porcelanowej lalki miała nieco złagodzić przekaz, by był on mniej dosłowny i mniej szokujący. Istnieje jednak obawa, że kreacje ukazujące zdjęcia złamanej lalczynej nogi bądź jej poranionego policzka, zasugerują odbiorcom raczej większą podatność na złamania kości lub przemoc wobec dzieci, a nie zaburzenia równowagi i widzenia, których dotyczą hasła kampanii.
P.Cieślikiewicz


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek