logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Belgijskie nazwiska dla tygrysów
03.06.2015
Tematy: Kampanie, Belgia, Ekologia i środowisko, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%

Belgijskie nazwiska dla tygrysów

Your browser does not support the video tag.


Mieszkańcy Belgii dzięki noszonym nazwiskom zrozumieli, jak pomóc wymierającemu gatunkowi tygrysów.

Kampania stworzona przez Famous Brussels z Belgi w imieniu belgijskiego World Wide Fund for Nature (WWF) postanowiła wyjść z niebanalnym pomysłem na to, jak zmobilizować swoich rodaków do donacji na rzecz ginącego gatunku tygrysa. Zdecydowała odnieść się do jednej z najbardziej istotnych sfer w życiu człowieka, a mianowicie do jego tożsamości. W ramach kampanii została stworzona platforma online z nazwiskami występującymi w Belgii. Osoby logujące się tam przy pomocy swoich nazwisk mogły sprawdzić ile osób o takim samym nazwisku jak oni, żyje w tym kraju. Odbiorcy zrozumieli dzięki temu, szczególnie Ci, których nazwiska były rzadkością, co to znaczy "być na wymarciu", co pozwoliło im utożsamić się z wymierającym gatunkiem tygrysów. Według danych ok. 30% nazwisk rodowych w Belgii jest zagrożonych wyginięciem. Hasło kampanii odnosi się bezpośrednio do tego problemu "Families on the Verge of Extinction save a Family on the Verge of Extinction" ("Rodziny zagrożone wyginięciem ratują rodzinę zagrożoną wyginięciem"), gdzie rodziną ratowaną są oczywiście tygrysy, a ratujące rodziny to te, których nazwiska występują bardzo rzadko w Belgii. Osoby, które dowiadywały się jak często występuje ich nazwisko, mogły wysyłać datki na ratowanie tygrysów i adoptować je online.

Na tym jednak akcja się nie skończyła. Sławni Belgowie z rzadko występującymi nazwiskami rodowymi prosili o pomoc inne rodziny z nazwiskami wymierającymi. Osoby z najrzadszymi nazwiskami otrzymywały spersonalizowane listy, a sławy dodatkowo dostały indywidualne t-shirty z ich własnymi nazwiskami, pokazując tym samym jak bardzo są wyjątkowi. Akcję wspierały oczywiście nie tylko osoby znane, ale również zwykli obywatele, udostępniając na Facebook’u i Twitterze swoje nieczęsto spotykane nazwiska. Dyskutowano o tym również w programach radiowych oraz telewizyjnych. Tak nagłośniona kampania w ciągu godziny stała się numerem jeden w Belgii. Kampania dotarła do 1/3 Belgów korzystających z mediów społecznościowych. W ciągu dwóch tygodni WWF otrzymało dotacje na poziomie rocznych datków.

Powyższe wyniki świadczą o tym, że kampania należy do udanych i unikalnych zarazem, za sprawą pomysłu na połączenie społeczeństwa belgijskiego z wymierającym gatunkiem tygrysów, który nie jest powiązany terytorialnie z Belgią. Odniesienie się do sfery "umieralności gatunków" i "umieralności nazwisk rodowych" dało wyniki w ilości dotacji i przede wszystkim w zaangażowaniu w tę sprawę dużej części społeczeństwa. Na samym końcu spotu twórcy zaakcentowali właśnie ten fakt: "Jak bardzo nawet mała część małego państwa może zmienić naprawdę wiele dla światowej populacji tygrysów" ("Or how even a small part of a small country can change a big deal for the worldwide tiger population").

Aleksandra Rychlicka 

 



Nazwa kampanii:
Families on the Verge of Extinction
Czas:
2015.4.12
Nadawca:
WWF Belgium
Media:
Internet
Wykonawca:
Famous Brussels
Adresaci:
Osoby o rzadko występujących nazwiskach, mieszkańcy Belgii, osoby zainteresowane problemem ginących gatunków
Hasło kampani:
Families on the Verge of Extinction save a Family on the Verge of Extinction (Rodziny zagrożone wyginięciem ratują rodzinę zagrożoną wyginięciem)





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek