Setki brytyjskich barów, restauracji i fast foodów wprowadzą w tym miesiącu nowe menu z opisem zawartości kalorycznej potraw. Podobny system zastosowano w ubiegłym roku w Nowym Jorku.
Decyzja o wprowadzeniu menu z wykazem kalorii zapadła po tym, jak ankieta przeprowadzona w 2008 roku przez brytyjską agencję ds. standardów żywności (Food Standards Agency – FSA) wykazała, że Brytyjczycy chcą otrzymywać więcej informacji na temat jedzenia, które kupują. 85 proc. z 2 tys. ankietowanych osób chciałoby widzieć w menu informacje o kaloriach.
Informacje o zawartości kalorycznej mają wspomóc walkę z problemem otyłości wśród Brytyjczyków i sprawić, że wyspiarze będą wybierali zdrowsze i mniej kaloryczne produkty. Pomysł zaakceptowały już między innymi takie firmy jak Burger King, KFC, Pizza Hut, Subway, Sodexo, czy Compass Group.
Brytyjski rząd i FSA liczą, że nowe menu zacznie wprowadzać coraz więcej firm. Międzynarodowe koncerny same zadecydują, czy menu z wykazem kalorii pojawi się także w lokalach znajdujących się w innych krajach.
PAP, www.naukawpolsce.pap.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS