logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Barbie walczy o prawa dla ambitnych kobiet!
15.10.2018
Tematy: Akcje, Odpowiedzialny biznes / CSR, Kampanie, Kraje, Edukacja, Prawa człowieka, Równouprawnienie i tolerancja

Barbie walczy o prawa dla ambitnych kobiet!



W „naturze”  płci pięknej jest dbać i troszczyć się o innych, rozumieć ich emocje, dodawać ciepła i otuchy. W rolę kobiety nie wpisane są rywalizacja, „nadmierna” potrzeba osiągnięć, okazywanie złowrogich, pełnych napięć emocji. Czy kobiecie wypada „być kim chce”? Czy musi być tą, którą powinna…?Do walki ze społecznym ograniczeniem i stereotypowym myśleniem o możliwościach kobiet stanęła lalka Barbie. Jej przekaz wspierają 5 letnie dziewczynki. Reklamując globalny projekt The Dream Gap, realizowany przez agencje BBDO San Francisco, apelują by wierzyć w marzenia i realizować ambicje!

„Możesz być kim chcesz” (ang. You Can Be Anything) przekazują 5 letnie dziewczynki w reklamie kampanii marki Barbie (Mattel). W krótkim nagraniu przedstawiają wynik społecznych badań nad uprzedzeniami i nierównym traktowaniem kobiet, zjawisko The Dream Gap. Okazuje się, że już w tak wczesnym wieku dzieci różnicuje wiara we własne możliwości. Dziewczynki, konfrontując się z oczekiwaniami i ograniczeniami współczesnej kultury, ulegają niesprawiedliwemu traktowaniu. Przestają wierzyć w marzenia, odrzucają ambicje.

Barbie: The Dream Gap Project

Research shows that parents are 2x more likely to ask Google, "Is my son gifted?" than, "Is my daughter gifted?" Let's change that together.Join us in our commitment to help #CloseTheDreamGap: barbie.com/DreamGap.

Opublikowany przez Barbie Sobota, 13 października 2018

Czy (nie) dorosłe kobiety mogą osiągnąć to, co sobie wymarzą? Mimo biologicznych różnic, zobowiązań wobec kultury, wychowania czy krążącej społecznie dyskryminacji? Kultowa lalka Barbie przeciwdziałając stereotypom, przekonuje, że tak. Hasłem #CloseTheDreamGap #MożeszByćKimChcesz namawia kobiety do stworzenia takiej rzeczywistości, gdzie każda z nich może być przedsiębiorczą, równą mężczyźnie damą z sukcesami.

Barbie I The Dream Gap Project

One way #Barbie is working to #CloseTheDreamGap is by introducing girls to careers underrepresented by women. #YouCanBeAnythingLearn more: http://barbie.com/DreamGap

Opublikowany przez Barbie Środa, 10 października 2018

Akcja The Dream Gap adresowana jest przede wszystkim do rodziców, ale również pracodawców i szefów, których zawodowe wsparcie, tolerancja i wiara w możliwości kobiet mają wpływ na ich przyszłościowe sukcesy.

 

Twórcy inicjatywy Dream Gap – agencja BBDO San Francisco oraz Mattel – udowadniając swoje przekonania o możliwościach kobiet, wskazują (nie)dorosłym, realne historie bohaterskich kobiet i wzorce do naśladowania. Pierwsza Polką zaproszoną do programu Barbie Shero jest Martyna Wojciechowska, dziennikarka i podróżniczka. Wyróżnienie otrzymała za wyjątkową pasję, wewnętrzną siłę i determinację w osiąganiu celów, na miarę swojej, pięknej płci.

W ramach kampanii Barbie stworzyła również edukacyjny, dedykowany dziewczynkom Barbie vlog akcji oraz podjęła nowe działania z profesorem nadzwyczajnym Andreiem Cimpianem z Uniwersytetu Nowojorskiego, celem szerzenia wiedzy na temat Dream Gap i badaniu zjawiska również w innych krajach.

Szczegółowe informacje znajdują się na oficjalnej stronie TUTAJ 

Marzenia nie znają granic. Która z Was marzyła, aby zostać pilotką? #MożeszByćKimChcesz

Opublikowany przez Barbie Piątek, 29 czerwca 2018

edukacja Równouprawnienia i tolerancja Dream Gap BBDO San Francisco #CloseTheDreamGap #MożeszByćKimChcesz


Nazwa kampanii:
Dream Gap
Nadawca:
marka Barbie
Media:
internet
Wykonawca:
BBDO San Francisco
Adresaci:
ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
#CloseTheDreamGap #MożeszByćKimChcesz





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek