logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Bankomat wypłacał za mało
24.10.2013
Tematy: Kampanie, Szwajcaria, Praca i polityka zatrudnienia, Równouprawnienie i tolerancja

Bankomat wypłacał za mało

Your browser does not support the video tag.


Mężczyzna podchodzi do bankomatu. Wybiera określoną kwotę, bierze do ręki pieniądze, przelicza, ale… otrzymał za mało. Jak to możliwe i to jeszcze w pewnym, szwajcarskim banku?

20% – o tyle mniej zarabiają kobiety w Szwajcarii, wykonując tę samą pracę i zajmując to samo stanowisko, co mężczyźni. Stąd też pomysł, by zorganizować kampanię dotyczącą wyrównania zarobków. Spot autorstwa szwajcarskiej agencji Publicis przedstawia kilku mężczyzn wybierających pieniądze z bankomatu. Każdy z nich zastanawia się przez chwilę, dlaczego otrzymał mniej, niż powinien. Na koniec jeden z bohaterów bierze do ręki wydruk z napisem: „Heute ist Equal Pay Day. Darum erhalten heute auch Männer 20% weniger Geld” ("Dziś jest Dzień Równych Płac. Dlatego dzisiaj także mężczyźni otrzymują 20% mniej pieniędzy"). Eksperyment został przeprowadzony w Zurychu. Bezpośrednio po nim wyjaśniono zaangażowanym mężczyznom pomysł kampanii i zapewniono, że brakująca kwota nie została odjęta z rachunku bankowego.
 
Od lat mówi się o problemie nierówności płac między kobietami a mężczyznami. Mimo postępującego i szerzonego równouprawnienia, niektóre kwestie nie zostały jeszcze uregulowane. Stąd też wiele organizacji działających na rzecz kobiet nieustannie przypomina o tym problemie, który wydaje się być niedostrzegany przez społeczeństwo.
 
Twórcą kampanii jest organizacja Zurich Women’s Center (Frauenzentrum Zürich), wspierająca działania kobiet w zakresie usług, działalności gospodarczej czy kultury. Nazwa nawiązuje do opinii o szwajcarskich bankach: „The fairest ATM in Switzerland” ("Najuczciwszy bankomat w Szwajcarii"). Kampania została skierowana przede wszystkim do mężczyzn, aby uświadomić ich o istniejącym problemie, ale także do kobiet, które albo nie zdają sobie sprawy z tych nierówności, albo wolą o tym nie mówić. Angielskie napisy do spotu przygotowała inna organizacja dbająca o prawa kobiet International Women’s Media Foundation.
 
Agnieszka Kliks



Nazwa kampanii:
The fairest ATM of Switzerland
Czas:
2013.3.7 - 2013.4.7
Nadawca:
Zurich Women's Center
Media:
Ambient, telewizja
Wykonawca:
Publicis
Adresaci:
Pracujący mężczyźni i kobiety





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 04.05.2025Kampanie

    Robert Lewandowski o wykluczeniu

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

  • 23.04.2025Kampanie

    Nie bądź internetowym trollem

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek