logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Szwajcaria, Praca i polityka zatrudnienia, Równouprawnienie i tolerancja
   ──────  24.10.2013

Bankomat wypłacał za mało

Your browser does not support the video tag.


Mężczyzna podchodzi do bankomatu. Wybiera określoną kwotę, bierze do ręki pieniądze, przelicza, ale… otrzymał za mało. Jak to możliwe i to jeszcze w pewnym, szwajcarskim banku?

20% – o tyle mniej zarabiają kobiety w Szwajcarii, wykonując tę samą pracę i zajmując to samo stanowisko, co mężczyźni. Stąd też pomysł, by zorganizować kampanię dotyczącą wyrównania zarobków. Spot autorstwa szwajcarskiej agencji Publicis przedstawia kilku mężczyzn wybierających pieniądze z bankomatu. Każdy z nich zastanawia się przez chwilę, dlaczego otrzymał mniej, niż powinien. Na koniec jeden z bohaterów bierze do ręki wydruk z napisem: „Heute ist Equal Pay Day. Darum erhalten heute auch Männer 20% weniger Geld” ("Dziś jest Dzień Równych Płac. Dlatego dzisiaj także mężczyźni otrzymują 20% mniej pieniędzy"). Eksperyment został przeprowadzony w Zurychu. Bezpośrednio po nim wyjaśniono zaangażowanym mężczyznom pomysł kampanii i zapewniono, że brakująca kwota nie została odjęta z rachunku bankowego.
 
Od lat mówi się o problemie nierówności płac między kobietami a mężczyznami. Mimo postępującego i szerzonego równouprawnienia, niektóre kwestie nie zostały jeszcze uregulowane. Stąd też wiele organizacji działających na rzecz kobiet nieustannie przypomina o tym problemie, który wydaje się być niedostrzegany przez społeczeństwo.
 
Twórcą kampanii jest organizacja Zurich Women’s Center (Frauenzentrum Zürich), wspierająca działania kobiet w zakresie usług, działalności gospodarczej czy kultury. Nazwa nawiązuje do opinii o szwajcarskich bankach: „The fairest ATM in Switzerland” ("Najuczciwszy bankomat w Szwajcarii"). Kampania została skierowana przede wszystkim do mężczyzn, aby uświadomić ich o istniejącym problemie, ale także do kobiet, które albo nie zdają sobie sprawy z tych nierówności, albo wolą o tym nie mówić. Angielskie napisy do spotu przygotowała inna organizacja dbająca o prawa kobiet International Women’s Media Foundation.
 
Agnieszka Kliks


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
The fairest ATM of Switzerland
Czas:
2013.3.7 - 2013.4.7
Tematy:
Praca i polityka zatrudnienia, Równouprawnienie i tolerancja
Kraje:
Szwajcaria
Nadawca:
Zurich Women's Center
Media:
Ambient, telewizja
Wykonawca:
Publicis
Adresaci:
Pracujący mężczyźni i kobiety





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 04.08.2022

    Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


  • 14.07.2022

    Wojna nie robi sobie wakacji


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek