logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  18.12.2009

Bank nie Mikołaj



Święta są czasem prosperity dla sprzedawców oraz okresem żniw dla kredytodawców. Banki oraz instytucje finansowe oferują w tym okresie szereg „atrakcyjnych” kredytów oraz pożyczek. W umowach znacznej części z nich znajdują się niekorzystne dla pożyczkobiorców zapisy, a oprocentowanie jest zwykle wyższe, niż standardowych kredytów. Akcja organizowana przez Młodych Socjalistów pod hasłem „Bank to nie Mikołaj, prezentów nie daje!” ma na celu poinformowanie ludzi o nadużyciach banków oraz instytucji finansowych.

W ramach kampanii organizatorzy zwracają uwagę na trzy aspekty „łatwych” kredytów. Pierwszym jest oferowanie kredytów osobom z problemami finansowymi. Drugim – działalność firm pożyczkowych, formalnie nie będących bankami, które często pobierają od klientów opłatę przygotowawczą, ale kredytu nie udzielają. Powodem jest zła sytuacja finansowa klienta; opłata przygotowawcza nie zostaje jednak zwrócona. Dodatkowo – pożyczki w tych firmach nawet kilkukrotnie przewyższa oferty bankowe. Trzecią kwestią – poruszaną w ramach kampanii – są reklamy instytucji finansowych (w tym kredyty na dowód), wprowadzające w błąd konsumentów. Procedury przyznawania kredytów są w rzeczywistości uzależnione od znaczenie większej liczby kryteriów.

– Chcemy, aby opisane powyżej zjawiska stały się pretekstem i przyczynkiem do rozmowy na temat całokształtu nadużyć banków i instytucji finansowych wobec konsumenta. Celem jest skuteczne i długofalowe informowanie społeczeństwa o tej problematyce, tak aby obywatel – konsument był świadomy zagrożeń oraz korzyści i nie stawał się ofiarą. Naszą akcję będziemy kontynuować i przypominać o problemie przy kolejnych okazjach, takich jak kredyt na Wielkanoc czy na wakacje – deklarują przedstawiciele Młodych Socjalistów.

Akcja „Bank nie Mikołaj, prezentów nie daje” polegała na rozdawaniu ulotek w najruchliwszych punktach miasta, przed siedzibami banków oraz firm pożyczkowych.
M. Czerepak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 23.03.2023

    Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”


  • 22.03.2023

    Dąb Fabrykant zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2023!


  • 16.03.2023

    Netto i Caritas wspierają potrzebujących na Wielkanoc


  • 15.03.2023

    Superkomputer od Funduszu Żubra widzi, słyszy i rozumie dzikie zwierzęta


  • 03.03.2023

    YC x NGO – trwa nabór na konkurs!


  • 02.03.2023

    Nextbike otwiera sezon rowerowy w dziesięciu miastach Polski


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek