Krótkie kinderbalowe know-how: jak zrobić broń z kolorowych balonów. Karabin powstaje przy dźwiękach towarzyszących składaniu prawdziwej broni – jedno nie pasuje do drugiego tak bardzo, jak słowo "dziecko" do słowa "żołnierz".
Spot kampanii pt. „Child soldier. Some words don’t belong together” (Dziecko żołnierz. Niektóre słowa nie pasują do siebie) nawiązuje do tematu dzieci-żołnierzy, trenowanych i wykorzystywanych do działań wojennych, a hasło kampanii: „It’s easy to convince children that killing is a game” (Łatwo przekonać dzieci, że zabijanie jest zabawą) obnaża manipulacje dorosłych i krzywdę wyrządzaną dzieciom. Dla wzmocnienia efektu hasło na reklamach złożono krojem pisma stylizowanym na dziecięcy.
Brytyjska filia organizacji War Child chce nakłonić odbiorców do wsparcia finansowego swoich działań. Organizacja zbiera pieniądze na, jak sama określa, „zwrócenie skradzionego dzieciństwa dzieciom z rejonów ogarniętych wojną”.
War Child zwraca uwagę, jak łatwym celem są dzieci. Bojownicy manipulują nimi, wykorzystując ich łatwowierność, brak świadomości realnego zagrożenia czy też strachu ściśle powiązanego z działaniami wojennymi. Rekrutacja dzieci–żołnierzy odbywa się w wielu wypadkach pod przymusem. Problem eksploatacji dzieci w działaniach zbrojnych na masową skalę zyskał międzynarodowy rozgłos po zatrzymaniu Charlesa Taylora, byłego prezydenta Liberii. Trybunał w Hadze oskarżył go o wspieranie dziecięcych bojówek podczas wojny domowej w Sierra Leone. Taylora uznano winnym zbrodni przeciwko ludzkości i skazano na 50 lat więzienia.
Olga Ambrosiewicz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.02.2025
1,5 tysiąca dzieci czeka na dom
-
11.02.2025
365 dni
-
09.02.2025
W pełnym wymiarze. PAH przeciw stereotypom
-
08.02.2025
Gest solidarności
-
06.02.2025
Nie śpij!
-
06.02.2025
Pierwszy raz