Badaj jajka!
Na całym świecie listopad obchodzony jest jako miesiąc świadomości społecznej na temat problemów zdrowotnych mężczyzn, przede wszystkim nowotworów jądra i gruczołu krokowego (prostaty). Nie bez przyczyny na ten miesiąc przypada również Movember (czyli Wąsopad), międzynarodowa kampania społeczna zapoczątkowana w 2004 roku w Australii i promująca profilaktykę zdrowotną w tym zakresie. Choć termin Movember – będący połączeniem angielskich słów moustache (wąsy) oraz November (listopad) – ma nieco dowcipne zabarwienie, to już działania, które się za nim kryją, są jak najbardziej poważne. Więcej na ten temat można przeczytać TUTAJ.
W Polsce na uwagę zasługuje zwłaszcza #BadajJAJKA – ogólnopolska akcja w ramach kampanii #ProfilaktykaRatujeŻycie, realizowana przez fundację Kochasz Dopilnuj. Inicjatywa wystartowała w listopadzie 2019. Do udziału w projekcie zapraszane są znane osoby: muzycy (Adam Nergal Darski), sportowcy (m.in. Artur Boruc, Paweł Zagumny i Łukasz Kadziewicz), dziennikarze (m.in. Mateusz Borek i Michał Pol), etc. by dzięki swojej rozpoznawalności dotrzeć z prozdrowotnym przesłaniem do jak największej liczby odbiorców. Co roku do akcji dołączają kolejni znani mężczyźni, w tym roku m.in. pisarz Łukasz Orbitowski.
Akcja skierowana jest głównie do młodych mężczyzn. Jej celem jest przełamanie tabu, jakim jest badanie jąder. Wbrew powszechnemu przekonaniu, nowotwory nie atakują wyłącznie osób starszych. Rak jądra to choroba przede wszystkim chłopców i mężczyzn pomiędzy 14 a 35 rokiem życia (70 proc. zachorowań). Jest to jednak nowotwór całkowicie wyleczalny – pod warunkiem, że zostanie wykryty odpowiednio wcześnie. Dlatego akcja #BadajJAJKA propaguje m.in. samobadanie jąder raz w miesiącu (analogicznie do samokontroli piersi) oraz regularne wizyty u urologa.
Kampania realizowana jest w social mediach oraz na plakatach, billboardach i citylightach, które przez cały listopad można oglądać w największych miastach Polski.
Za fotografie ambasadorów kampanii odpowiada MOOi Studio. Więcej na temat kampanii można dowiedzieć się TUTAJ.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie