logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > AWAY, czyli smartfony i samotność w rolach głównych
04.04.2019
Tematy: Wydarzenia, Polska, Edukacja, Konsumpcjonizm i konsumenci, Kultura i sztuka, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

AWAY, czyli smartfony i samotność w rolach głównych



W świecie wypełnionym technologicznymi nowinkami ludzie – mimo że teoretycznie blisko – stale oddalają się od siebie. Krótki film „AWAY” Marty Frączek i Piotra Onopy jest refleksją nad kondycją dialogu we współczesnym świecie, bycia razem i bycia obok siebie.

Statystyczny użytkownik smartfona często przemierza palcem po ekranie więcej kilometrów (nawet dwieście w skali roku!), niż faktycznie przemieszcza się w fizycznej przestrzeni. Ta smutna i niepokojąca obserwacja zainspirowała duet filmowców – Martę Frączek i Piotra Onopę – do stworzenia filmowej metafory, ukazującej problem. Zależało nam na tym, aby stworzyć filmowy obraz, refleksję, która będzie zawieszona między gatunkami. Czerpie trochę ze świata teledysku, reklamowego case’u i społecznej kampanii, podpartej prawdziwymi danymi. Z tym, że za narracją nie stoi żaden brand czy klient – klientem jesteśmy my wszyscy, a ceną jest samotność. Nie pokazujemy wprost, co stoi za tym oddalaniem się. Obraz jest otwarty na interpretację, jego zakończenie również – tłumaczy Marta Frączek, pomysłodawczyni projektu.

Realizacją AWAY zajął się dom produkcyjny F25, autorem zdjęć jest Mikołaj Syguda. Klip został zrealizowany w nieco dzikiej scenerii Zatoki Biskajskiej, by jeszcze bardziej spotęgować wrażenie niepokoju i osamotnienia bohaterów. Sprawiają wrażenie, jakby byli jedynymi ludźmi na Ziemi, a jednocześnie każdym z nas. W momencie, gdy wszystko w naturze dąży do połączenia i wymiany energii, taśma, którą złączeni są bohaterowie, symbolicznie odmierza ich poczucie zagubienia. Wzięliśmy udział w tworzeniu tego filmu dlatego, że wspólne kreowanie, komponowanie i wymyślanie skłania do dialogu, komunikacji, a to właśnie on jest próbą prawdziwego porozumienia. Pomaga zbliżyć do siebie innych ludzi i na pewno nie oddala – tłumaczy Marcin Dworucha, Managing Director F25.

Premiera filmu miała miejsce 19 marca w BARdzo bardzo przy ul. Nowogrodzkiej 11 w Warszawie.

zdrowie edukacja samotność F25 komunikacja


Tematy:
Edukacja, Konsumpcjonizm i konsumenci, Kultura i sztuka, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Polska





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 15.10.2025slider

    NFZ zachęca do zdrowego stylu życia… piosenką

  • 14.10.2025Kampanie

    Take Care OFF Yourself

  • 13.10.2025Kampanie

    Szwecja na receptę

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek