AWAY, czyli smartfony i samotność w rolach głównych
W świecie wypełnionym technologicznymi nowinkami ludzie – mimo że teoretycznie blisko – stale oddalają się od siebie. Krótki film „AWAY” Marty Frączek i Piotra Onopy jest refleksją nad kondycją dialogu we współczesnym świecie, bycia razem i bycia obok siebie.
Statystyczny użytkownik smartfona często przemierza palcem po ekranie więcej kilometrów (nawet dwieście w skali roku!), niż faktycznie przemieszcza się w fizycznej przestrzeni. Ta smutna i niepokojąca obserwacja zainspirowała duet filmowców – Martę Frączek i Piotra Onopę – do stworzenia filmowej metafory, ukazującej problem. Zależało nam na tym, aby stworzyć filmowy obraz, refleksję, która będzie zawieszona między gatunkami. Czerpie trochę ze świata teledysku, reklamowego case’u i społecznej kampanii, podpartej prawdziwymi danymi. Z tym, że za narracją nie stoi żaden brand czy klient – klientem jesteśmy my wszyscy, a ceną jest samotność. Nie pokazujemy wprost, co stoi za tym oddalaniem się. Obraz jest otwarty na interpretację, jego zakończenie również – tłumaczy Marta Frączek, pomysłodawczyni projektu.
Realizacją AWAY zajął się dom produkcyjny F25, autorem zdjęć jest Mikołaj Syguda. Klip został zrealizowany w nieco dzikiej scenerii Zatoki Biskajskiej, by jeszcze bardziej spotęgować wrażenie niepokoju i osamotnienia bohaterów. Sprawiają wrażenie, jakby byli jedynymi ludźmi na Ziemi, a jednocześnie każdym z nas. W momencie, gdy wszystko w naturze dąży do połączenia i wymiany energii, taśma, którą złączeni są bohaterowie, symbolicznie odmierza ich poczucie zagubienia. Wzięliśmy udział w tworzeniu tego filmu dlatego, że wspólne kreowanie, komponowanie i wymyślanie skłania do dialogu, komunikacji, a to właśnie on jest próbą prawdziwego porozumienia. Pomaga zbliżyć do siebie innych ludzi i na pewno nie oddala – tłumaczy Marcin Dworucha, Managing Director F25.
Premiera filmu miała miejsce 19 marca w BARdzo bardzo przy ul. Nowogrodzkiej 11 w Warszawie.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.03.2025
Dokument „Przechwycone” na ekranach polskich kin
-
16.03.2025
Czy spłacamy swoje długi?
-
17.02.2025
1,5 tysiąca dzieci czeka na dom
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025