Autyzm to różnorodność
Choć zaburzenia ze spektrum autyzmu dotykają około jedno dziecko na 160, wiedza na ten temat ciągle pozostaje stosunkowo niska, m.in. często autyzm utożsamiany jest z chorobą.
Nigeryjska organizacja One Health we współpracy z agencją Takeout Media postanowiły przybliżyć to zagadnienie za pomocą edukacyjnej kampanii społecznej Autism is Diversity (Autyzm to różnorodność). Jej punkt wyjścia był niesłychanie prosty i klarowny – twórcy kampanii, opowiadając o zaburzeniach ze spektrum autyzmu, sięgnęli po zrozumiałą pod każdą szerokością geograficzną analogię z klockami Lego. Każda prosta, kolorowa konstrukcja stała się punktem wyjścia do opisania innego aspektu zjawiska, np. fakt, że osoby nie mające historii autyzmu w swoich rodzinach mogą mieć autystyczne dziecko, przedstawiono za pomocą dwóch dużych, czerwonych klocków, „opiekujących się” mniejszym żółtym.
Dzięki takiemu podejściu udało się powiązać walory edukacyjne kampanii z estetyką zarówno przyjazną dzieciom, jak i przykuwającą uwagę odbiorców w każdym wieku:
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
18.04.2025
„Klara buduje” — Erbud walczy ze stereotypami w budownictwie
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
14.04.2025
Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki