Autyzm to różnorodność
Choć zaburzenia ze spektrum autyzmu dotykają około jedno dziecko na 160, wiedza na ten temat ciągle pozostaje stosunkowo niska, m.in. często autyzm utożsamiany jest z chorobą.
Nigeryjska organizacja One Health we współpracy z agencją Takeout Media postanowiły przybliżyć to zagadnienie za pomocą edukacyjnej kampanii społecznej Autism is Diversity (Autyzm to różnorodność). Jej punkt wyjścia był niesłychanie prosty i klarowny – twórcy kampanii, opowiadając o zaburzeniach ze spektrum autyzmu, sięgnęli po zrozumiałą pod każdą szerokością geograficzną analogię z klockami Lego. Każda prosta, kolorowa konstrukcja stała się punktem wyjścia do opisania innego aspektu zjawiska, np. fakt, że osoby nie mające historii autyzmu w swoich rodzinach mogą mieć autystyczne dziecko, przedstawiono za pomocą dwóch dużych, czerwonych klocków, „opiekujących się” mniejszym żółtym.
Dzięki takiemu podejściu udało się powiązać walory edukacyjne kampanii z estetyką zarówno przyjazną dzieciom, jak i przykuwającą uwagę odbiorców w każdym wieku:
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.04.2024
Najlepszy przyjaciel sadysty
-
17.04.2024
Gotujemy się na dobre
-
16.04.2024
Tylko co trzeci Polak wie, jak postępować w sytuacji zagrożenia
-
16.04.2024
Wykonane przez nas
-
16.04.2024
Odkrywamy Mapę Trendów 2024
-
15.04.2024
Światowy Dzień Ziemi z Operacją Czysta Rzeka