Żółty autobus o charakterystycznym wyglądzie kojarzy się z dziećmi, szkołą i edukacją. Jego druga część miała jednak inny kolor i zakratowane okna, a miejsca po tej stronie zajmowali skazańcy.
Pojazd został wykorzystany przez organizację non-profit The Non-Violence Project Fundation, która edukacją walczy z przemocą. Z pomocą agencji reklamowej McCann stworzono autobus, którego tylna część imitowała autobus przewożący więźniów – miała kolor szary, a w oknach kraty. W tej części posadzono aktorów, przebranych w charakterystyczne dla więźniów pomarańczowe stroje. Natomiast z przód pojazdu był w kolorze żółtym i przypominał typowy szkolny autobus – w tej części siedziały dzieci. Na bokach autobusu umieszczono napis „Violence ends when education begins” ("Przemoc kończy się tam, gdzie zaczyna się edukacja"). Autobus ten wraz z pasażerami jeździł ulicami Meksyku, wywołując wśród mieszkańców miasta duże poruszenie i zdziwienie.
Kampania była odpowiedzią na pogłębiający się w Meksyku problem przemocy. Celem było uświadomienie mieszkańcom Meksyku nie tylko samej kwestii przemocy, ale przede wszystkim tego, że można jej zapobiegać dzięki odpowiedniej edukacji. Akcja jest bardzo ciekawym pomysłem na poruszenie tak dotkliwego w Meksyku problemu.
Kampania była popularna w mediach społecznościowych, a także zyskała uznanie na Międzynarodowym Festwalu Reklamy w Cannes (Cannes Lions), który trwał od 21 do 28 czerwca 2014 r. Kampania „The non-violence bus” zdobyła brązowego Lwa w kategorii Promo & Activation (Promocja i zaangażowanie). Doceniono jak wielki wpływ kampania wywarła nie tylko na mieszkańcach Meksyku, ale również na społeczności internetowej.
Daria Ostrowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
23.04.2025
Nie bądź internetowym trollem
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki
-
07.04.2025
Hewi Metal dla Praw Dziecka