logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Meksyk, Edukacja, Walka z przemocą
   ──────  08.07.2014

Autobus dla dzieci i więźniów

Your browser does not support the video tag.


Żółty autobus o charakterystycznym wyglądzie kojarzy się z dziećmi, szkołą i edukacją. Jego druga część miała jednak inny kolor i zakratowane okna, a miejsca po tej stronie zajmowali skazańcy.

Pojazd został wykorzystany przez organizację non-profit The Non-Violence Project Fundation, która edukacją walczy z przemocą. Z pomocą agencji reklamowej McCann stworzono autobus, którego tylna część imitowała autobus przewożący więźniów – miała kolor szary, a w oknach kraty. W tej części posadzono aktorów, przebranych w charakterystyczne dla więźniów pomarańczowe stroje. Natomiast z przód pojazdu był w kolorze żółtym i przypominał typowy szkolny autobus – w tej części siedziały dzieci. Na bokach autobusu umieszczono napis „Violence ends when education begins” ("Przemoc kończy się tam, gdzie zaczyna się edukacja"). Autobus ten wraz z pasażerami jeździł ulicami Meksyku, wywołując wśród mieszkańców miasta duże poruszenie i zdziwienie.

Kampania była odpowiedzią na pogłębiający się w Meksyku problem przemocy. Celem było uświadomienie mieszkańcom Meksyku nie tylko samej kwestii przemocy, ale przede wszystkim tego, że można jej zapobiegać dzięki odpowiedniej edukacji. Akcja jest bardzo ciekawym pomysłem na poruszenie tak dotkliwego w Meksyku problemu.

Kampania była popularna w mediach społecznościowych, a także zyskała uznanie na Międzynarodowym Festwalu Reklamy w Cannes (Cannes Lions), który trwał od 21 do 28 czerwca 2014 r. Kampania „The non-violence bus” zdobyła brązowego Lwa w kategorii Promo & Activation (Promocja i zaangażowanie). Doceniono jak wielki wpływ kampania wywarła nie tylko na mieszkańcach Meksyku, ale również na społeczności internetowej.

Daria Ostrowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Non-violence bus
Czas:
2014.5.1 - 2014.5.31
Tematy:
Edukacja, Walka z przemocą
Kraje:
Meksyk
Nadawca:
The Non-Violence Project Foundation
Media:
Ambient
Wykonawca:
McCann (Mexico)
Adresaci:
Mieszkańcy Meksyku





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 10.08.2022

    Strefa Sprawdź Promile na Lech Polish Hip Hop Festival w Płocku


  • 29.07.2022

    AMS odlicza czas do Godziny „W” – nie tylko w Warszawie


  • 27.07.2022

    Na Dzień Ryby zapraszają bocian, byczek, kur i zając


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek