logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Audi przejmuje kontrolę nad telefonem kierowców
07.01.2018
Tematy: Akcje, Odpowiedzialny biznes / CSR, Kampanie, Kraje, Szwecja, Problemy społeczne, Bezpieczeństwo ruchu drogowego

Audi przejmuje kontrolę nad telefonem kierowców



Dla zwiększenia bezpieczeństwa na drodze, koncern Audi w Szwecji wprowadził specjalny kod blokujący strony internetowe w telefonie komórkowym kierowców. Prowadzący samochód marki Audi zostali powstrzymani przed „wskakiwaniem jedną ręką” do świata wirtualnego, kiedy to druga dłoń ledwie trzyma kierownicę.

Szacuje się, że około jedna na dziesięć osób zostaje ranna w wypadku w wyniku korzystania z telefonu podczas jazdy. Odwrócenie uwagi od drogi i spuszczenie z niej oczu na 5 sekund jest przy średniej prędkości w mieście (50 km/h) równoważne z przejechaniem 70 metrów bez obserwowania otoczenia. Zwiększa to ryzyko wypadku aż o 23 procent.

Niestety, rozproszonych „newsami z Facebooka” internautów za kierownicą nie brakuje, a wręcz przybywa. Szacuje się, że 8 na 10 prowadzących samochód jednocześnie korzysta z telefonu. By przeciwdziałać wirtualnej epidemii na realnych drogach, koncern samochodowy Audi opracował kody bezpieczeństwa. Zamiast prosić kierowców o ostrożną jazdę, zaprojektowano „ograniczający szyfr” na telefon.

Kampanię realizowaną pod nazwą „Safety Code” przygotowano we współpracy z agencją Åkestam Holst .  Kod bezpieczeństwa blokuje stronę internetową użytkownika dzięki analizie danych z GPS.

Weryfikując prędkość jadącego samochodu, system bezpieczeństwa blokuje dostęp do witryny internetowej w telefonnie, jeśli kierowca porusza się ponad 20km na godzinę.

Rickard Beskow, copywriter w agencji Akestam Holst przyznaje, że kod bezpieczeństwa „nie jest wszechwiedzący”, a kierowcy mogą kłamać, że nie są prowadzącymi auto a pasażerami. Oszukując urządzenie otrzymają dostęp do witryny internetowej, co ponownie zwiększy ryzyko wypadków na drodze. Twórca kampanii ma nadzieję, iż projekt „Safety Code” przemówi do rozsądku kierowców „(…) może w pewnym momencie zdasz sobie sprawę, że to, w sprawie czego kłamiesz dotyczy bezpieczeństwa Twojego i innych na drodze” – powiedział Beskow.

Safety Code został wdrożony na stronie internetowej Audi.se; szczegóły projektu znajdują się pod adresem https://safetycode.se/eng/

Bezpieczeństwo ruchu drogowego Audi


Nazwa kampanii:
Safety Code
Nadawca:
Koncern Audi oraz agencja Akestam Holst
Wykonawca:
Koncern Audi oraz agencja Akestam Holst
Adresaci:
kierowcy samochodów marki Audi
Hasło kampani:
Safety Code





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek