Trudno nie uśmiechnąć się na widok muzułmanów przygotowujących się do modlitwy, nad którymi przeskakuje ich kolega Żyd. Czysta przyjemność ze wspólnie spędzanego czasu emanująca z ich twarzy pozwala odzyskać nadzieję na to, że przyjaźń między Żydami i Arabami jest możliwa.
Celem kampanii „Changeons de regard et construisons l’Amitié Judéo Musulmane.” (Zmieńmy spojrzenie i zbudujmy przyjaźń żydowska-muzułmańską) jest przypomnienie odbiorcom, że przyjaźni, która jest gwarancją pokoju, nie buduje się na dyplomatycznych szczytach, ale w codziennych kontaktach międzyludzkich.
Międzynarodowa opinia publiczna obserwowała ostatnio z uwagą palestyńskie dążenia do uznania Palestyny jako państwa na forum Organizacji Narodów Zjednoczonych. Wyraźny sprzeciw Izraela i Stanów Zjednoczonych w tej kwestii, ożywił wspomnienie fiaska rozmów pokojowych sprzed roku i po raz kolejny sprowokował do refleksji nad pokojowym współistnieniem Żydów i Arabów w regionie.
Gdy dyplomacja zawodzi, a wszelkie działania na szczeblu międzynarodowym nie prowadzą do osiągnięciu celu, jakim jest pokój, spot przygotowany przez paryską agencję Famous na zlecenie Francuskiego Stowarzyszenia Przyjaźni Żydowsko-Muzułmańskiej pozwala spojrzeć na relacje między zwaśnionymi narodami z innej, weselszej perspektywy.
T. Karwat-Seko
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy