Raciborskie Stowarzyszenie Kulturalne ASK przeprowadza kampanię społecznej Hamulec Uprzedzeń, którą realizujemy w ramach projektu „Palące słowa. Zwalczanie mowy nienawiści w Internecie”. Kampania ma na celu sprowokowanie publicznego dialogu na temat problemu hejtu i mowy nienawiści w sieci na terenie subregionu zachodniego województwa śląskiego. Cel ten jest realizowany poprzez monitoring lokalnych portali internetowych, działania edukacyjne w szkołach ponadgimnazjalnych; współpracę z dziennikarzami, pedagogami i policją oraz kampanię społeczną. Przygotowano także plakat oraz film pt. „Hejterowo”.
Realizowana przez Raciborskie Stowarzyszenie Kulturalne ASK kampania opiera się na oddolnych pomysłach wypracowanych przez uczniów, nauczycieli i pedagogów ze szkół, w których wcześniej przeprowadzono od września 2014 roku warsztaty z zakresu mowy nienawiści i hejterstwa w Internecie. W jej wypracowaniu wzięło udział 9 szkół z Rybnika, Raciborza, Żor i Jastrzębia Zdroju czyli łącznie ponad 200 uczniów. Projekt jest realizowany w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z funduszy EOG.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS