Anioły i demony
Demon’s Souls to wydany w 2020 roku remake liczącej ponad dekadę, kultowej gry RPG na PlayStation 3 pod tym samym tytułem. Ubiegłoroczna premiera – tym razem na PlayStation 5 – okazała się jednym z ważniejszych wydarzeń sezonu, a sama produkcja odniosła ogromny sukces. Save One Person, organizacja zajmująca się kojarzeniem – między innymi za pomocą aplikacji – pacjentów poszukujących narządów do przeszczepienia z dawcami, postanowiła wykorzystać popularność gry i dokonać kolejnego połączenia: nietypowego i pod wieloma względami nowatorskiego.
Na potrzeby kampanii społecznej – zatytułowanej przewrotnie Angel’s Souls – zaproszono dwóch zawodowych graczy w Demon’s Souls, by ci, zamiast zabijać swoich przeciwników, dawali im w prezencie rzadkie artefakty, przywracające lub wydłużające życie. To zaskakujące zachowanie na tyle mocno przykuło uwagę innych uczestników rozgrywki, że dzięki temu można było bezpośrednio zwrócić się do każdego z nich z przekazem na temat transplantologii i dawstwa narządów. Pełen zapis tej niezwykłej akcji społecznej można obejrzeć na filmie poniżej:
Warto wspomnieć, że to nie pierwszy raz, gdy twórcy kampanii wykorzystują do swojego przekazu przestrzeń gier video. Kiedy Barack Obama po raz pierwszy walczył o fotel prezydenta USA, jego reklamy wyborcze pojawiły się nie tylko w świecie realnym, ale także wirtualnym. Billboardy Obamy można było zobaczyć aż w 18 różnych grach, a celem kampanii było rozszerzenie zasięgu i spopularyzowanie narzędzia, jakim jest możliwość wcześniejszego głosowania korespondencyjnego. Według Dave’a Maddena z EA strategia prowadzenia kampanii wyborczej w grach okazała się opłacalna. Na podstawie badań przeprowadzonych przez EA jeszcze w 2008 roku, gracze, którzy mieli kontakt z wirtualną reklamą kandydata o 120 procent częściej odbierali jego osobę pozytywnie i o 50 procent częściej poważnie rozważali głosowanie na niego.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
04.12.2023
Wystawa „To sztuka być sobą” — w przestrzeni miejskiej Torunia
-
01.12.2023
Kształt bezpieczeństwa
-
29.11.2023
Na światło dzienne
-
28.11.2023
Bajeczki dla dzieci
-
27.11.2023
Cisza aż dudni
-
27.11.2023
Rusza 23. MFF Watch Docs — start w najbliższy piątek