logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy, Kampanie, Niemcy, Kultura, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia, Organizacje pozarządowe / NGO
   ──────  21.04.2021

Anioły i demony



Demon’s Souls to wydany w 2020 roku remake liczącej ponad dekadę, kultowej gry RPG na PlayStation 3 pod tym samym tytułem. Ubiegłoroczna premiera – tym razem na PlayStation 5 – okazała się jednym z ważniejszych wydarzeń sezonu, a sama produkcja odniosła ogromny sukces. Save One Person, organizacja zajmująca się kojarzeniem – między innymi za pomocą aplikacji – pacjentów poszukujących narządów do przeszczepienia z dawcami, postanowiła wykorzystać popularność gry i dokonać kolejnego połączenia: nietypowego i pod wieloma względami nowatorskiego.

Na potrzeby kampanii społecznej – zatytułowanej przewrotnie Angel’s Souls – zaproszono dwóch zawodowych graczy w Demon’s Souls, by ci, zamiast zabijać swoich przeciwników, dawali im w prezencie rzadkie artefakty, przywracające lub wydłużające życie. To zaskakujące zachowanie na tyle mocno przykuło uwagę innych uczestników rozgrywki, że dzięki temu można było bezpośrednio zwrócić się do każdego z nich z przekazem na temat transplantologii i dawstwa narządów. Pełen zapis tej niezwykłej akcji społecznej można obejrzeć na filmie poniżej:

Warto wspomnieć, że to nie pierwszy raz, gdy twórcy kampanii wykorzystują do swojego przekazu przestrzeń gier video. Kiedy Barack Obama po raz pierwszy walczył o fotel prezydenta USA, jego reklamy wyborcze pojawiły się nie tylko w świecie realnym, ale także wirtualnym. Billboardy Obamy można było zobaczyć aż w 18 różnych grach, a celem kampanii było rozszerzenie zasięgu i spopularyzowanie narzędzia, jakim jest możliwość wcześniejszego głosowania korespondencyjnego. Według Dave’a Maddena z EA strategia prowadzenia kampanii wyborczej w grach okazała się opłacalna. Na podstawie badań przeprowadzonych przez EA jeszcze w 2008 roku, gracze, którzy mieli kontakt z wirtualną reklamą kandydata o 120 procent częściej odbierali jego osobę pozytywnie i o 50 procent częściej poważnie rozważali głosowanie na niego.

transplantacja   |  Niemcy   |  dawstwo narządów   |  experimental   |  gra video   |  Save One Person   |  Angel's Souls   |  Demon’s Souls   | 


Nazwa kampanii:
Angel's Souls
Czas:
2021.3.2
Tematy:
Kultura, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia, Organizacje pozarządowe / NGO
Kraje:
Niemcy
Nadawca:
Save One Person
Media:
experimental
Wykonawca:
BBDO, Germany





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 25.05.2022

    Bezprawne prawa


  • 25.05.2022

    Will, pierwsza bezdomna osoba w Metaverse


  • 23.05.2022

    Telefon prawdziwego zaufania


  • 19.05.2022

    Z punktu widzenia psa przewodnika


  • 17.05.2022

    Ufamy nauce i do naukowców zwracamy się w czasie chaosu informacyjnego


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek