Muzeum Migracji to placówka z siedzibą w Londynie, która z jednej strony organizuje wystawy i kampanie, z drugiej zaś realizuje rozpisany na lata program edukacyjny, badający, w jaki sposób przemieszczanie się ludzi do i z Wielkiej Brytanii ukształtowało współczesnych Brytyjczyków – jako jednostki, społeczeństwo oraz jako naród.
– Migracja jest często postrzegana jako kwestia, która generuje podziały – mówi Matthew Plowright, dyrektor ds. komunikacji w Muzeum Migracji. – W rzeczywistości jest na odwrót. To coś, co nas wszystkich łączy. By unaocznić odbiorcom prawdziwość powyższej tezy, agencja kreatywna Wonderhood Studios zrealizowała kampanię, której podstawą stał się… skład angielskiej drużyny narodowej na Euro 2024. Jak się okazuje, praktycznie wszyscy jej reprezentanci mają migracyjne dziedzictwo – albo urodzili się za granicą, albo są dziećmi bądź wnukami imigrantów. Ba, nawet kapitan drużyny, Harry Kane, jest z pochodzenia (poprzez ojca) Irlandczykiem.
– Strategia polegała na tym, aby fani piłki nożnej zastanowili się, co by się stało z reprezentacją Anglii bez migracji i imigrantów – podkreślają Jack Croft i Stacey Bird, zastępcy dyrektorów kreatywnych w Wonderhood Studios. – I by od tego momentu wyrażali się bardziej pozytywnie na ten temat.
txt: Dorota Chrobak
zobacz także
-
21.06.2025Wydarzenia
Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!
-
20.06.2025Wydarzenia
AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca
-
16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja
-
13.06.2025Wydarzenia
Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać
-
12.06.2025Kampanie
Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników