Muzeum Migracji to placówka z siedzibą w Londynie, która z jednej strony organizuje wystawy i kampanie, z drugiej zaś realizuje rozpisany na lata program edukacyjny, badający, w jaki sposób przemieszczanie się ludzi do i z Wielkiej Brytanii ukształtowało współczesnych Brytyjczyków – jako jednostki, społeczeństwo oraz jako naród.
– Migracja jest często postrzegana jako kwestia, która generuje podziały – mówi Matthew Plowright, dyrektor ds. komunikacji w Muzeum Migracji. – W rzeczywistości jest na odwrót. To coś, co nas wszystkich łączy. By unaocznić odbiorcom prawdziwość powyższej tezy, agencja kreatywna Wonderhood Studios zrealizowała kampanię, której podstawą stał się… skład angielskiej drużyny narodowej na Euro 2024. Jak się okazuje, praktycznie wszyscy jej reprezentanci mają migracyjne dziedzictwo – albo urodzili się za granicą, albo są dziećmi bądź wnukami imigrantów. Ba, nawet kapitan drużyny, Harry Kane, jest z pochodzenia (poprzez ojca) Irlandczykiem.
– Strategia polegała na tym, aby fani piłki nożnej zastanowili się, co by się stało z reprezentacją Anglii bez migracji i imigrantów – podkreślają Jack Croft i Stacey Bird, zastępcy dyrektorów kreatywnych w Wonderhood Studios. – I by od tego momentu wyrażali się bardziej pozytywnie na ten temat.
txt: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
05.09.2024
Inni czynią świat innym
-
04.09.2024
Żołnierzyki
-
03.09.2024
Dodatkowe tysiąc kroków dziennie zmniejsza ryzyko śmierci o 15%
-
03.09.2024
Highway to Hell*
-
02.09.2024
Strefa wojny czy przeciętny dom?
-
02.09.2024
Międzynarodowy Dzień Psa — jak pomóc psom w potrzebie?