logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  16.12.2013

Ameryka walczy z pływaniem…i nie tylko



Plakaty reklamowe przypominające materiały propagandowe z czasów wojny przyciągają uwagę odbiorców za sprawą wypisanych wielkimi literami sloganów, które głoszą: „America`s war on swimming” („Ameryka walczy z pływaniem„), „Americas`s war on booty calls” („Ameryka walczy ze spotkaniami na mały numerek”), „Americas`s war on sniffles” („Ameryka walczy z katarem„), „Americas`s war on lollipops” („Ameryka walczy z lizakami”) i „Americas`s war on lighting” („Ameryka walczy z piorunami”). Choć komunikaty te mogą wywoływać śmiech, umieszczona na plakatach flaga Stanów Zjednoczonych oraz wojskowy emblemat przypominają o powadze sytuacji.

Kreację dopełniają obrazy ilustrujące wspomnianą walkę, a więc, odpowiednio: plaża otoczona płotem z drutem kolczastym oraz znak zakazu pływania, mężczyzna w pasie cnoty opatrzonym logo Departamentu Bezpieczeństwa Krajowego, rodzina zasiadająca u stołu podczas święta Dziękczynienia – wszyscy jej członkowie wyposażeni są w maski gazowe, agent bezpieczeństwa monitorujący dzieci z lizakami w rękach, oraz Statua Wolności pod specjalną kopułą, która chroni ją przed uderzeniem pioruna.

Choć cała akcja „The War on Irrational Fear” („Wojna z irracjonalnym strachem„) stworzona przez agencję Incitement Design ma wyraźny satyryczny wydźwięk, to poparta jest rzeczywistymi badaniami. Jak donosi nadawca: 775 razy bardziej prawdopodobne jest to, że przeciętny Amerykanin umrze z powodu utonięcia, niż z powodu ataku terrorystycznego. Podobna sytuacja dotyczy pozostałych przykładów; prawdopodobieństwo śmierci z powodu chorób przenoszonych drogą płciową jest 15000 razy większe niż ryzyko śmierci w ataku terrorystycznym, 9000 razy większe jest także ryzyko śmierci z powodu grypy lub zapalenia płuc, 15 300 razy większe ryzyko dotyczy przypadku śmierci z powodu cukrzycy i 12 razy większe przy śmierci po porażeniu piorunem.

Jednak nadal, każdego roku, rząd Stanów Zjednoczonych wydaje dziesiątki miliardów dolarów i ogranicza wolność obywateli w imię walki z terroryzmem. Kreacja nakłania do walki z irracjonalnym strachem, jakim według nadawcy jest terroryzm. Jak podkreślają twórcy, pomimo że wiele mówi się o sposobach walki z terroryzmem na świecie, wciąż brakuje miejsca na dyskusję o sensie tej walki, a w szczególności jej cenie, którą ponoszą sami Amerykanie.

Więcej informacji o projekcie znaleźć można na platformie internetowej: www.waronirrationalfear.com

Ewa Zasada


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 30.05.2023

    Stare zwierzęta hodowlane


  • 29.05.2023

    Żywy font, by przeciwdziałać wymieraniu zwierząt


  • 25.05.2023

    Dog save the King!


  • 24.05.2023

    Szukamy życia w kosmosie, niszczymy tu, na Ziemi


  • 23.05.2023

    Mały Książę i Kundelek


  • 17.05.2023

    Ucieczka z więzienia. Bez peletonu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek