Alkoholicy duszą swoje rodziny
Te ilustracje nie są wesołe i wcale takie być nie powinny. W smutnym świecie, bohaterowie kampanii piją alkohol dusząc swoich najbliższych.
O zgubnych konsekwencjach nadmiernego spożywania alkoholu ma przekonać odbiorców kampania przygotowana przez brazylijską agencję JWT. Celem akcji jest poinformowanie osób, które czują, że sytuacja wymyka im się spod kontroli, o tym, gdzie mogą szukać wsparcia. Na przykład – we wspólnocie Anonimowych Alkoholików w São Paulo, która uruchomiła niedawno telefon zaufania.
W ramach kampanii przygotowano dwie ilustracje wykonane ołówkiem przez Silvio Medeiros (finalista Festiwalu w Cannes 2012). Kreacje przyciągają uwagę niecodzienną techniką i precyzyjnym wykonaniem.
Reklamy przekazują ideę, że ofiarą alkoholizmu są także członkowie rodziny. Tezę podkreśla hasło kampanii „Alcoholics never drink alone” (Alkoholicy nigdy nie piją samotnie). Hasło jest przewrotne i wykorzystuje powszechne przekonanie, że symptomem choroby jest samotne picie. Tymczasem według autorów kampanii alkoholicy nie piją sami, bo konsekwencje ich nałogu zawsze dotykają także innych.
Aleksandra Janowska
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.11.2025Akcje
Kampanie kinowe dla instytucji publicznych
-
23.10.2025Kreacje / printy
Tiszert. T-Search
-
23.10.2025Kreacje / printy
Ciche sygnały
-
22.10.2025Kampanie
ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie
-
22.10.2025Kreacje / printy
Holokaust, powtórz


