Wiele osób, które uciekły z terenów objętych wojną, cierpi na zespół stresu pourazowego (PTSD). Jego objawy mogą się nasilać podczas głośnych eksplozji np. burz czy pokazów fajerwerków.
Bris, szwedzka linia pomocowa dla dzieci (Swedish National Child Helpline), wraz z agencją kreatywną Kid postanowiły temu zapobiec za pomocą niecodziennej inicjatywy. Thunder Advertising to skrzyżowanie aplikacji śledzącej lokalne prognozy pogody z SMS-owym systemem ostrzegania przed zagrożeniami, przypominającym nasz alert RCB. W momencie, gdy zbliża się burza, do dzieci z doświadczeniem wojennym wysyłane zostają komunikaty ostrzegawcze, uprzedzające o wyładowaniach atmosferycznych i tym samym pozwalające przygotować się na nadchodzące trudne dla nich chwile. Co istotne, wszystkie komunikaty rozsyłane są w ojczystych językach dzieci, zaś baza języków jest nieustannie poszerzana – ostatnio o ukraiński oraz arabski.
Więcej na temat inicjatywy można dowiedzieć się na filmie poniżej::
txt: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
14.04.2025
Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki
-
07.04.2025
Hewi Metal dla Praw Dziecka
-
07.04.2025
Kogo widzisz? Zobacz osobę
-
04.04.2025
Aż trzy czwarte Polaków spaceruje
-
31.03.2025
Ilu Polaków źle znosi zmianę czasu?