logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Ale nuda!
25.06.2007
Tematy: Kampanie, Polska, Pomoc społeczna, Walka z wykluczeniem społecznym

Ale nuda!

Your browser does not support the video tag.


25 czerwca ruszyła kampania Pokażmy im świat Fundacji "Wspólna Droga", która ma na celu zwrócenie uwagi na problem wzrastającej liczby dzieci i młodzieży spędzających większość czasu na ulicy. Ma to szczególne znaczenie u progu wakacji.

Kampania porusza problem „wychowywania się” dzieci bez opieki i wsparcia dorosłych, co prowadzi do patologii oraz kryminalnych zachowań. Autorzy zwracają uwagę że problem nie dotyczy jedynie dzieci z biedniejszych rodzin lecz także tych, z tak zwanych „dobrych domów”, w których zapracowani rodzice nie mają czasu na spędzanie go z dziećmi. Doświadczenie biedy, brak więzi z rodziną wpływają nieraz na całe życie młodego człowieka. Dzieci te stykają się często z przemocą i przestępczością. Największym ich problemem jest brak osób, u których mogą szukać wsparcia, które mogą w nich rozbudzić ambicje i motywację do działania.

Celem kampanii w mediach jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na problem „Dzieci na ulicy”, jego nagłośnienie oraz wzbudzenie chęci pomocy i działania na rzecz tych dzieci u odbiorców kampanii. Pożądanym rezultatem akcji jest tworzenie koalicji z lokalnych partnerów (samorządów, organizacji pozarządowych, biznesu) w celu tworzenia miejsc, gdzie zaniedbane dzieci mogą spędzać wolny czas pod opieką dorosłych. Jednym z takich projektów jest Wspólna Praga czyli projekt dotyczący przekształcenia podwórek praskich w miejsca przyjazne dzieciom.

Model Partnerstwa dla dzieci nawiązuje do ponad stuletnich wzorców działania ruchu United Way i polega na łączeniu wielu przedstawicieli lokalnego środowiska w celu rozwiązywaniu ważnych problemów społecznych.

Nośnikami kampanii są citylighty, reklamy prasowe, spot radiowy i telewizyjny oraz strona internetowa http://www.alenuda.pl. Na stronie organizacje pracujące z „dziećmi na ulicy” mogą zamieszczać informacje o sobie, swej działalności i o tym, jak każdy z nas może pomóc. Znajdą się tu również informacje o prowadzonych szkoleniach dla pedagogów ulicy. Za pośrednictwem strony można też przekazać pieniądze, które będą wsparciem dla organizacji pracujących z dziećmi.

Spoty radiowe otrzymały I nagrodę w Polskim Konkursie Reklamy KTR 2007 w kategorii reklamy radiowej. Operatorzy sieci komórkowych ERA, HEYAH, ORANGE, PLUS, SAMI SWOI uruchomili charytatywną linię SMS o numerze 74039 i cały dochód z tej akcji przekazali na realizację celów kampanii.

Poza kampanią informacyjną zrealizowano konkretne projekty:
1. Partnerstwo dla dzieci – koalicja władz samorządowych Dzielnicy Praga Północ, Forum Organizacji Praskich, firm działających na terenie Pragi Północ;
2. Szkolenia dla pedagogów ulicy (ang. streetworker’ów);
3. Finansowanie najlepszych projektów artystycznych i edukacyjnych skierowanych do „Dzieci na ulicy”;
4. Kursy rozwijające dla młodych ludzi z rodzin dysfunkcyjnych.



Nazwa kampanii:
Dzieci na ulicy - Pokażmy im świat
Czas:
2007.6.25 - 2007.8.31
Nadawca:
Fundacja Wspólna Droga – United Way Polska
Media:
Telewizja, radio, prasa, citylighty
Wykonawca:
Saatchi&Saatchi
Adresaci:
Samorządowcy, biznes, organizacje pozarządowe, potencjalni darczyńcy
Hasło kampani:
Pokażmy im świat





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek