logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Pomoc społeczna, Walka z wykluczeniem społecznym
   ──────  25.06.2007

Ale nuda!

Your browser does not support the video tag.


25 czerwca ruszyła kampania Pokażmy im świat Fundacji "Wspólna Droga", która ma na celu zwrócenie uwagi na problem wzrastającej liczby dzieci i młodzieży spędzających większość czasu na ulicy. Ma to szczególne znaczenie u progu wakacji.

Kampania porusza problem „wychowywania się” dzieci bez opieki i wsparcia dorosłych, co prowadzi do patologii oraz kryminalnych zachowań. Autorzy zwracają uwagę że problem nie dotyczy jedynie dzieci z biedniejszych rodzin lecz także tych, z tak zwanych „dobrych domów”, w których zapracowani rodzice nie mają czasu na spędzanie go z dziećmi. Doświadczenie biedy, brak więzi z rodziną wpływają nieraz na całe życie młodego człowieka. Dzieci te stykają się często z przemocą i przestępczością. Największym ich problemem jest brak osób, u których mogą szukać wsparcia, które mogą w nich rozbudzić ambicje i motywację do działania.

Celem kampanii w mediach jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na problem „Dzieci na ulicy”, jego nagłośnienie oraz wzbudzenie chęci pomocy i działania na rzecz tych dzieci u odbiorców kampanii. Pożądanym rezultatem akcji jest tworzenie koalicji z lokalnych partnerów (samorządów, organizacji pozarządowych, biznesu) w celu tworzenia miejsc, gdzie zaniedbane dzieci mogą spędzać wolny czas pod opieką dorosłych. Jednym z takich projektów jest Wspólna Praga czyli projekt dotyczący przekształcenia podwórek praskich w miejsca przyjazne dzieciom.

Model Partnerstwa dla dzieci nawiązuje do ponad stuletnich wzorców działania ruchu United Way i polega na łączeniu wielu przedstawicieli lokalnego środowiska w celu rozwiązywaniu ważnych problemów społecznych.

Nośnikami kampanii są citylighty, reklamy prasowe, spot radiowy i telewizyjny oraz strona internetowa http://www.alenuda.pl. Na stronie organizacje pracujące z „dziećmi na ulicy” mogą zamieszczać informacje o sobie, swej działalności i o tym, jak każdy z nas może pomóc. Znajdą się tu również informacje o prowadzonych szkoleniach dla pedagogów ulicy. Za pośrednictwem strony można też przekazać pieniądze, które będą wsparciem dla organizacji pracujących z dziećmi.

Spoty radiowe otrzymały I nagrodę w Polskim Konkursie Reklamy KTR 2007 w kategorii reklamy radiowej. Operatorzy sieci komórkowych ERA, HEYAH, ORANGE, PLUS, SAMI SWOI uruchomili charytatywną linię SMS o numerze 74039 i cały dochód z tej akcji przekazali na realizację celów kampanii.

Poza kampanią informacyjną zrealizowano konkretne projekty:
1. Partnerstwo dla dzieci – koalicja władz samorządowych Dzielnicy Praga Północ, Forum Organizacji Praskich, firm działających na terenie Pragi Północ;
2. Szkolenia dla pedagogów ulicy (ang. streetworker’ów);
3. Finansowanie najlepszych projektów artystycznych i edukacyjnych skierowanych do „Dzieci na ulicy”;
4. Kursy rozwijające dla młodych ludzi z rodzin dysfunkcyjnych.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Dzieci na ulicy - Pokażmy im świat
Czas:
2007.6.25 - 2007.8.31
Tematy:
Pomoc społeczna, Walka z wykluczeniem społecznym
Kraje:
Polska
Nadawca:
Fundacja Wspólna Droga – United Way Polska
Media:
Telewizja, radio, prasa, citylighty
Wykonawca:
Saatchi&Saatchi
Adresaci:
Samorządowcy, biznes, organizacje pozarządowe, potencjalni darczyńcy
Hasło kampani:
Pokażmy im świat





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek