Billboardy z rysunkiem autorstwa Henryka Sawki, nawiązującym do zdania z popularnego niegdyś "Elementarza" Mariana Falskiego będą promować tegoroczną kampanię na rzecz trzeźwości "Nie jeżdżę po alkoholu", realizowaną przez Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego w partnerstwie z Wojewódzkim Ośrodkiem Ruchu Drogowego w Szczecinie. O szczegółach i narzędziach kampanii mówili w środę, 6 lipca 2016 r. na konferencji prasowej Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz wraz z wicemarszałkiem Jarosławem Rzepą oraz dyrektor WORD Cezary Tkaczyk. W trakcie spotkania z dziennikarzami Henryk Sawka zaprezentował swój pomysł i naszkicował rysunek.
Zadaniem tegorocznej akcji informacyjnej jest przypominanie, że jazda pod wpływem alkoholu, jak i innych środków psychoaktywnych, naraża na śmiertelne niebezpieczeństwo innych użytkowników ruchu drogowego. Kampania "Nie jeżdżę po alkoholu" potrwa od lipca do listopada 2016 r. Tegoroczna akcja ma zwrócić uwagę na wiele szkodliwych i nieprawdziwych przekonań na temat skutków spożywania alkoholu. Do takich często błędnie powtarzanych mitów należą stwierdzenia typu: po kilku godzinach snu po wypiciu alkoholu można prowadzić auto, tłusty posiłek, zimny prysznic lub mocna kawa postawią kierowcę na nogi.
Outdoor widoczny będzie w Szczecinie, Koszalinie, Goleniowie, Chojnie, Gryficach, Kamieniu Pomorskim, Policach, Myśliborzu i Stargardzie. W ramach akcji kierowcy otrzymają bezpłatne alkotesty. Będą one też wręczane także podczas rutynowych kontroli policji. Kierowcy otrzymają także ulotki z informacjami o negatywnych skutkach spożywania alkoholu, zostaną także wydrukowane plakaty. Akcja informacyjna potrwa do listopada, także w trakcie akcji Znicz.
Bawiąc, uczyć. Straszenie i krzyczenie nie skutkuje tak jak ośmieszenie. Śmiech i żart jest najskuteczniejszy. Dużo się dzieje na Pomorzu Zachodnim, dlatego apeluję o trzeźwość – mówił na konferencji Henryk Sawka, autor koncepcji artystycznej kampanii. – Cieszę się, że swoim rysunkiem mogę uczestniczyć w akacji. Ala ma asa, as ma alkomat– powinniśmy uczyć tego od dziecka – wyjaśniał rysownik.
Kampanię przygotował Wydział Współpracy Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego. Na potrzeby realizacji kampanii zakupiono 20 000 szt. jednorazowych alkotestów. Na drogach w województwie zachodniopomorksim zawisło 35 billboardów z logo kampanii. W okresie poprzedzającym akcję "Znicz" dystrybuowane będa ulotki oraz plakaty.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie