────── 20.02.2008
Al Tytoniada
Ryzykowna reklama porównująca śmiertelne żniwo ataków terrorystycznych i palenia papierosów prowadzona była w Nowej Zelandii przez organizację Action on Smoking and Health. Według jej ustaleń palenie tytoniu zabija rocznie 5.000 Nowozelandczyków, ale hasło akcji przedstawia wyniki globalne – ilość ofiar śmiertelnych w wyniku ataków terrorystycznych, od 2001 roku, wynosiła 11.377 osób, a w wyniku zażywania nikotyny – 30.000.000. W tle widać dwa wielkie palące się papierosy na kształt zaatakowanych wież World Trade Center 11 września 2001 roku.
Organizatorzy przekonywali, że palenie papierosów to zabójstwo – tytoń zabija masowo, skutecznie i ma szersze pole rażenia niż terroryści.
K.Szmigielska
Nazwa kampanii:
Deaths
Czas:
2008.2.15 - 2008.3.15
Kraje:
Nowa Zelandia
Nadawca:
Action on Smoking and Health
Media:
Prasa, billboardy
Wykonawca:
DDB New Zealand
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Terrorism-related deaths since 2001: 11,377. Tobacco-related deaths since 2001: 30,000,000.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.10.2024
Tam wasze miejsce!
-
14.10.2024
Nie pozwól na przerwę w podróży
-
10.10.2024
Widoki jutra
-
09.10.2024
Otchłań bez dna
-
08.10.2024
Obojętność nas spala
-
07.10.2024
Miejsce zbrodni palenia