logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Akwarele bez wody
28.08.2013
Tematy: Kreacje / printy

Akwarele bez wody



Obrazy prezentujące wizerunki dzikich zwierząt, wykonane akwarelami, zawisły na ulicach Madrytu. Obserwatorzy dostrzegą, że namalowanym zwierzętom czegoś brakuje – są takie niewyraźne, rozmyte, pozbawione wigoru, jakby smutne. Stało się tak, gdyż autorzy obrazków podczas ich wykonywania musieli zrezygnować z substancji, która nie tylko na rysunkach czyni zwierzęta zdrowymi i szczęśliwymi – życiodajnej wody.

W kreacji można doszukać się także nawiązania do prehistorycznych rysunków. Wizerunki rozmaitych stworzeń umieszczane na ścianach jaskiń symbolizowały szacunek i podziw dla zwierząt, bez których nie można było przetrwać, traktowane były jak bóstwa. Dziś tym samym zwierzętom utrudnia się dostęp do wody, która z kolei warunkuje ich pomyślną egzystencję.

W ten oto enigmatyczny i zawoalowany sposób nadawca kampanii, ekologiczna organizacja WWF, promująca ekologiczne rozwiązania oraz rozwój cywilizacji z poszanowaniem środowiska naturalnego, apeluje do odbiorców, by zwrócili uwagę na zjawisko kończących się zasobów wodnych. Aby poradzić sobie z problemem suszy nękających środowisko, WWF opowiada się za nową polityka gruntową, która koncentrowała będzie się na zwiększeniu efektywności dostępnych zasobów wodnych. Niestety z plakatów akcji odbiorca nie dowiaduje się ani jak wesprzeć cierpiące z powodu braku wody zwierzęta, ani jak wpłynąć korzystnie na środowisko, ani nawet jak pomóc organizacji.

Plakaty reklamowe można uznać za trudne w odbiorze dla przeciętnego zjadacza chleba, być może pochylą się nad nimi wrażliwsi i bardziej wymagający odbiorcy. Wydaje się więc, że oryginalność całkowicie przysłoniła czytelność i jasność reklamy, co może zaważyć na jej skuteczności.

Małgorzata Osowska








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek