95 proc. młodych Polaków chce pomagać swoim rodzicom i dziadkom w korzystaniu z sieci – wynika z „Raportu Aasa – Aktywność starszych pokoleń w internecie oczami młodych 2018”. Dlatego Aasa Polska uruchamia drugą edycję ogólnopolskiej akcji edukacyjnej „Aasy Netu”, której celem jest aktywizacja cyfrowa osób dojrzałych, przy wsparciu młodszych.
Internetowa akcja edukacyjna Aasy Netu powstała w celu aktywizacji cyfrowej osób dojrzałych, przy wsparciu młodszych. Ponad połowa, bo aż 55 proc. Polaków w wieku 15-35 lat uważa, że ich rodzice, teściowie czy dziadkowie, są wykluczeni cyfrowo.W ramach nowej odsłony kampanii Aasy Netu organizatorzy pragną zachęcić starsze pokolenia do poznania tajników Internetu, a także zmotywować ich dzieci i wnuków do czynnego wspierania w nauce.
Po raz kolejny udostępnione zostały też specjalne, bezpłatne materiały edukacyjne, które w praktyczny i przystępny sposób, krok po kroku pokazują osobom starszym, jak korzystać z sieci, a także zachęcają ich dzieci i wnuki, aby towarzyszyli swoim bliskim w nauce. Dzięki filmom, dostępnym na stronie aasynetu.pl, starsze osoby dowiedzą się między innymi, jak zacząć korzystać z bankowości on-line, robić zakupy w sieci oraz, co bardzo ważne, jak zachować bezpieczeństwo w internecie. Filmy posiadają swoje odpowiedniki w postaci materiałów edukacyjnych, który można pobrać i wydrukować, a następnie używać przy wspólnej nauce. Na stronie dostępne są także poradniki z ubiegłorocznej odsłony kampanii, dotyczące tego jak pisać maile, korzystać z Facebooka, prowadzić rozmowy on-line czy wyszukiwać informacje w internecie.
W ramach pierwszej odsłony kampanii w 2017 roku,, razem z ośrodkiem badania opinii Kantar Public, organizatorzy sprawdzili poziom wykluczenia cyfrowego kobiet po 45. roku życia. Wyniki badania zostały opublikowane w Raporcie Aasa – Polki Wykluczone Cyfrowo 2017, który pokazał wielką skalę tego problemu. Okazało się, że aż 2 miliony kobiet w wieku 45-70 lat nie potrafi odnaleźć się w cyfrowej rzeczywistości. Badanie pokazało także, że to młodsi członkowie rodziny – dzieci i wnuki – są dla starszych pokoleń najważniejszym źródłem wiedzy o internecie i mają wpływ na to, czy i jak korzystają one z sieci
– Jestem przekonany, że w ramach współpracy pokoleń, odpowiedniej motywacji oraz przy szerokim dostępie do bezpłatnych materiałów edukacyjnych, które udostępniamy na stronie internetowej aasynetu.pl, znaczna część osób dojrzałych może stać się Aasami Netu. Pomóżmy im wspólnie w rozwijaniu kompetencji cyfrowych, aby mogły łatwiej kontaktować się z bliskimi i poprawiać jakość swojego życia – podsumowuje Ovais Siddiqui, Prezes Zarządu Aasa Polska.
Internetowa kampania edukacyjna „Aasy Netu” została zainicjowana przez firmę Aasa Polska w czerwcu 2017 roku, w ramach działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Ideą kampanii jest wsparcie osób po 45. roku życia w poznawaniu tajników internetu, a także zachęcenie młodszych pokoleń do czynnego wspierania w nauce swoich rodziców, teściów i dziadków – aby mogli być bliżej świata i bliskich.
– W Aasa, firmie opartej na zaawansowanych rozwiązaniach technologicznych, w pełni zdajemy sobie sprawę z tego, że dostęp do internetu stanowi warunek pełnego uczestnictwa w życiu społecznym, kulturalnym i zawodowym. Zwłaszcza w przypadku rosnącej populacji osób dojrzałych w Polsce, których znaczna część boryka się z wykluczeniem cyfrowym – mówi Ovais Siddiqui, Prezes Zarządu Aasa Polska.
Partnerami tegorocznej odsłony kampanii Aasy Netu są: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Fundacja e-Bezpieczni, Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce oraz Stowarzyszenie Manko.
Aasa Polska S.A. jest technologiczną firmą finansową, specjalizującą się w udzielaniu pożyczek ratalnych dla konsumentów oraz małego biznesu, w oparciu o zasady odpowiedzialnego pożyczania.
Więcej informacji: www.aasaglobal.com/poland/, www.aasapolska.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie