logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?
12.06.2025
Tematy: Kampanie, Polska, Ekologia i środowisko, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Konsumpcjonizm i konsumenci, Prawa zwierząt

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?



„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach.

Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa.

Mroczny klimat, jasny cel

Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w powietrzu. Ale to tylko pozory. Zebrani nie planują buntu przeciwko systemowi, tylko walkę o los kur niosek.

Dwie na trzy kury w Polsce żyją w ciasnych klatkach, bez dostępu do światła dziennego i bez możliwości swobodnego poruszania się. Kampania Otwartych Klatek przypomina, że zmiany są możliwe – i że zaczynają się od pojedynczych decyzji.

Sebastian Stankiewicz, który wystąpił w spocie pro bono, tak komentuje swój udział w kampanii: Warto dołączyć do gangu troski o nioski, ponieważ warto dbać o zwierzęta. Dbajmy o to, żeby klatki były otwarte.

Co możesz zrobić?

W kampanii nie chodzi o bunt, ale o troskę. „Gang troski o nioski” zachęca do prostych działań: podpisania deklaracji niekupowania jaj z chowu klatkowego, udziału w wirtualnych akcjach, komentowania postów firm, przypominania o zobowiązaniach. Wszystko to można zrobić online, bez wychodzenia z domu – wystarczy wejść na ztroskionioski.pl.

Zmiany już się dzieją

Działania Otwartych Klatek mają realny wpływ. Już ponad 170 firm w Polsce zadeklarowało wycofanie jaj klatkowych, a prawie połowa (47%) z nich wprowadziła te zmiany w życie. Ale są też firmy, które nie informują o swoich postępach – i właśnie do nich kierowane są działania gangu troski.

– Większość firm zobowiązała się wycofać tzw. jaja trójki do końca 2025 roku i chociaż wiele z nich jest na dobrej drodze do osiągnięcia tego celu, są też takie, które ukrywają przed konsumentami informację o tym, czy robią w tym zakresie jakieś postępy – mówi Paweł Rawicki, prezes Otwartych Klatek. – Nie pozwolimy im uniknąć odpowiedzialności i zapraszamy wszystkie osoby, którym los zwierząt nie jest obojętny, aby również dołączyły do „gangu troski o nioski”.

Niezgoda na okrucieństwo łączy

W spocie i całej kampanii chodzi o jedno: troskę i empatię. W czasach podziałów „gang troski o nioski” staje się symbolem wspólnego działania, które wykracza poza podziały.

– Gang kojarzy się zwykle z siłą i brutalnością, ale nasz spot pokazuje, że prawdziwa siła to troska i empatia, które sprawiają, że jesteśmy w stanie naprawdę zmieniać świat na lepsze – mówi Julia Pająk, menadżerka ds. kampanii dobrostanowych w Stowarzyszeniu Otwarte Klatki. – Do „gangu troski o nioski” może dołączyć absolutnie każdy, bo jego misja wykracza poza wszelkie podziały. Niezgoda na okrucieństwo wobec zwierząt łączy różnorodne osoby, ale są one skupione na jednym celu – jest nim zakończenie chowu kur w ciasnych klatkach – dodaje.

oprac. Karolina Sendal

ekologia Stowarzyszenie Otwarte Klatki środowisko jajka kury chów klatkowy prawa zwierząt chów przemysłowy los kur kury nioski sebastian stankiewicz jaja trójki edukacja xD Akademia Pana Kleksa


Nazwa kampanii:
Gang Troski o Nioski
Czas:
2025.6
Nadawca:
Stowarzyszenie Otwarte Klatki
Hasło kampani:
Gang Troski o Nioski — dołącz i pomagaj kurom!





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek