Wlazł ktk na płtek i mrga. Głodne dzieci są mniej aktywne i mają problemy z koncentracją. Nie są w stanie efektywnie się uczyć. Bezpłatny obiad jest dla wielu dzieci z ubogich rodzin jedynym pełnowartościowym posiłkiem w ciągu dnia. Spełnia też inną funkcję – motywuje do regularnego przychodzenia do szkoły. Z powodu sztywnych kryteriów wiele dzieci nie może korzystać z pomocy rządowych i samorządowych programów. Tej grupie pomaga Polska Akcja Humanitarna. W ramach programu „Pajacyk” wiosną 2008 roku prowadziła kampanię pod hasłem „Głodne dzieci nie myślą o nauce”.
Kampanię przygotowała dla PAH agencja DDB Warszawa. Łyżka w piórniku, "zjedzone" literki, błędy w wypisywanych przez dzieci rymowankach mówią same za siebie. Spójnym elementem było dobrze widoczne hasło oraz pajacyk, symbol akcji PAH.
Za media pozyskane na jej emisję odpowiedzialny był dom mediowy Zenith Optimedia. Kampania miała miejsce od 28 kwietnia do 18 maja 2008 z intensyfikacją działań między 5 a 18 maja, kiedy to emitowano reklamy w TVP.
„Pajacyk” to nazwa i symbol programu prowadzonego od 1998 roku przez PAH. W ciągu 9 lat jego działania ufundowano prawie 5 milionów posiłków. W roku szkolnym 2008/2009 akcja dożywiania objęła 3.565 dzieci w 121 szkołach w 14 województwach.
K. Kuczkowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca