„- a z tym PSEM to niby dokąd?!”
Norweskie Stowarzyszenie Osób Niewidomych chcąc zwiększyć możliwość wstępu z psem przewodnikiem do publicznych miejsc – takich jak restauracje, autobusy, taksówki czy sklepy – przedstawiło kampanię pn. „It could have been worse” (Mogło być gorzej). Organizacja docierając do odbiorców w zabawny sposób, zwraca uwagę na ciągły brak tolerancji dla osób z psem przewodnikiem.
Prezentując zrealizowany w ramach kampanii film, w którym psy są zastępowane przez inne, dużo bardziej uciążliwe zwierzęta jak owca, osioł czy olbrzymi łoś, Norweskie Stowarzyszenie Osób Niewidomych razem z agencją Try/Apt z Oslo stworzyli zabawny i przejaskrawiony przekaz by uświadomić jak istotnym w życiu osób niewidomych jest towarzystwo psów przewodników.
Celem „It could have been worse” jest zwiększenie tolerancji na obecność psów przewodników w przestrzeni publicznej. Przez zabawny, miejscami absurdalny film reklamowy twórcy kampanii chcą przekonać, że pies – w szczególności specjalnie wyszkolony do funkcji przewodnika dla niewidomych – nie powinien być postrzegany przez otoczenie jako problem.

Organizatorzy idąc w stronę absurdu chcą pokazać, że pies przewodnik wcale nie wiąże się z kłopotami. W porównaniu do zwierząt innego gatunku, pies zdawać się może wręcz niezauważalnym „problemem”. Dzięki zabawnej formie realizatorzy kampanii tworzą lekki przekaz, który w sposób skłania do refleksji.

Pod hasłem „It’s just a dog we want to bring” (Chcemy zabrać ze sobą tylko psa) organizatorzy nawołują do większej tolerancji dla niewidomych z czworonożnymi partnerami.
Kampania była wyświetlana w norweskiej telewizji oraz w mediach społecznościowych takich jak Facebook.
Więcej informacji o organizacji można znaleźć na stronie internetowej: https://www.iapb.org/member/norwegian-association-of-the-blind-and-partially-sighted/
Genius commercial of the Norwegian association of the blind
Opublikowany przez Place For Disabled People Niedziela, 13 stycznia 2019
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.11.2025Akcje
Kampanie kinowe dla instytucji publicznych
-
23.10.2025Kreacje / printy
Tiszert. T-Search
-
23.10.2025Kreacje / printy
Ciche sygnały
-
22.10.2025Kampanie
ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie
-
22.10.2025Kreacje / printy
Holokaust, powtórz




