logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Singapur, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci
   ──────  06.04.2012

A gdyby tak tuńczyk zajadał się bambusem?



Tuńczyk błękitnopłetwy nie ma futra, zamiast bambusa woli mniejsze ryby i skorupiaki, jednak potrzeby ma takie same, jak powszechnie lubiana panda. "Why do we treasure one endangered species but slaughter another?" (Dlaczego dbamy o jeden zagrożony gatunek, a mordujemy inny?) – pytają w sposób dający do myślenia działacze organizacji Sea Shepherd zajmującej się ochroną środowiska naturalnego oraz ekosystemów w oceanach. Tym mordowanym jest tuńczyk błękitnopłetwy, który widocznie nie wydaje się ludziom tak interesujący jak urokliwy, biało-czarny zwierzak.

Autorzy postanowili uświadomić odbiorcom ironię sytuacji, gdy dwa zagrożone gatunki zwierząt traktuje się w zupełnie odmienny sposób. Stworzono stronę internetową, na której oferowano mięso pand na sprzedaż (http://www.panda-meat.com), a w większych sklepach oraz ulicznych marketach utworzono specjalne stoiska przy których można było skosztować "pandziego" specjału. Akcja spotkała się z krytyką wielu osób, które nie mogli nadziwić się jak można zabijać pandy i sprzedawać ich mięso. Gdy przedstawiono im podwójne dno całej akcji, 171,467 osób postanowiło nigdy nie tknąć tuńczyka błękitnopłetwego.

Bohater kampanii jest jedną z największych ryb w oceanie, potrafiącą pływać z zawrotną prędkością jak na rybie standardy, osiągając do 90 km/h. Dla porównania – 90 km/h to dopuszczalny limit prędkości pojazdów na singapurskich drogach ekspresowych. Jedną z wielu innych cech, które wyróżniają ten gatunek, jest także jego ciepłokrwistość, która pozwala na zanurzenie nawet na głębokość 3000 stóp. To wodne stworzenie cenione jest za swoje walory kulinarne w Japonii i Chinach, co jednocześnie znacznie przyczyniło się do dramatycznego zmniejszenia jego populacji w wodach Oceanu Atlantyckiego – niektóre dane mówią nawet o 85%.

Nieświadomość społeczeństwa co do istnienia wielu różnych gatunków zwierząt oceanicznych, które, mimo swojego miejsca na liście zagrożonych, nie traktowane są w równy sposób z resztą zwierząt bliskich wyginięciu, jest często rezultatem przymykania oka na problem intensywnych połowów przez urzędy krajów chcących czerpać z tychże praktyk jak największe zyski finansowe.

Organizacja Sea Shepherd działa od 1977 roku śledząc, dokumentując oraz ujawniając szkodliwą i nielegalną działalność w środowiskach wodnych. Opartą na tym samym pomyśle kampanię prowadziła w ubiegłym roku.

Należy dodać, że w wyżej opisanym eksperymencie żadnej pandzie nie stała się krzywda.

Marcin Ratajczyk


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Panda meat anyone?
Czas:
2012.4.1 - 2012.4.30
Tematy:
Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci
Kraje:
Singapur
Nadawca:
Sea Shepherd Conservation Society
Media:
Billboard, ambient, internet
Wykonawca:
Ogilvy & Mather (Singapore)
Adresaci:
Mieszkańcy i administracja krajów zezwalających na połów tuńczyka błękitnopłetwego, amatorzy ryb





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 22.03.2023

    Dąb Fabrykant zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2023!


  • 15.03.2023

    Superkomputer od Funduszu Żubra widzi, słyszy i rozumie dzikie zwierzęta


  • 13.03.2023

    Brak towaru w magazynie


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 08.03.2023

    Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”


  • 03.03.2023

    Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek