IKEA – dobry klimat zaczyna się w domu
Coraz więcej ludzi jest świadomych zagrożeń, jakie stanowią zmiany klimatyczne. Już czterech na pięciu Polaków zauważa wpływ swoich działań na postępujące zmiany w środowisku. Jednak większość z nas nadal nie wie, co może zrobić, by im przeciwdziałać. Najnowsza kampania IKEA podkreśla znaczenie codziennych wyborów i zmian, które każdy z nas może wprowadzić w domu, a tym samym włączyć się we wspólne działania na rzecz klimatu.
Punktem wyjścia do kampanii „Dobry klimat zaczyna się w domu” było zakrojone na szeroką skalę badanie pod tym samym tytułem, które IKEA zrealizowała w 14 krajach, w tym w Polsce – wzięło w nim udział ponad 14 000 osób. Głównym celem analizy było zrozumienie, jak ludzie postrzegają zmiany klimatu. Otóż co najmniej 8 na 10 pytanych osób przyznaje, że ludzie przyczyniają się do postępujących zmian klimatu, a dwie na trzy osoby są tym zmartwione. Do krajów, w których największa liczba mieszkańców łączy działalność człowieka ze zmianami klimatu, należą Chiny (96%) oraz Hiszpania (92%). Natomiast polscy konsumenci mają jeden z najbardziej pozytywnych wyników indeksu zachowań klimatycznych. To wskaźnik opracowany w ramach badania, który pozwala na określenie poziomu osobistego zaangażowania w działania na rzecz poprawy stanu naszej planety – im wyższy, tym więcej konsumentów podejmuje działania proekologiczne (max. wynik indeksu wynosi 10). Na 14 badanych krajów, Polska znajduje się na czwartym miejscu pod względem indeksu, zaraz po Indiach, Chinach i Francji. Polacy osiągają lepsze wyniki niż przeciętnie w zakresie recyklingu (7.7), naprawiania urządzeń domowych (6.8), kupowania używanych przedmiotów (5.5) i korzystania z bardziej ekologicznych środków transportu na wakacje (6.8). Słabszym punktem w Polsce są odpady żywnościowe (4.6) – wiele osób przyznaje się do wyrzucania resztek i marnowania żywności. Co warte podkreślenia, badani deklarują, że chętnie podjęliby więcej działań proekologicznych, gdyby wiedzieli konkretnie, co mają robić, a także gdyby mieli wsparcie oraz widzieli korzyści z takiego działania.
W odpowiedzi na wyniki badań oraz wspomnianą potrzebę wsparcia konsumentów w podejmowaniu działań przyjaznych środowisku, IKEA zainicjowała kampanię „Dobry klimat zaczyna się w domu”. W trakcie jej trwania będzie inspirować i oferować klientom proste rozwiązania prowadzące do bardziej zrównoważonego życia. Pokazując, że pozornie drobne zmiany mają istotny wpływ na środowisko, chce zachęcić jak najwięcej osób do wspólnego wprowadzania pozytywnych nawyków oraz zmian w swoim otoczeniu. Każda najdrobniejsza czynność wpływa na wspólny, wielki sukces, jakim jest bardziej zrównoważone życie. Zmiana przyzwyczajeń związanych z oszczędzaniem energii, wody czy niemarnowaniem żywności to proste działania wpływające na tworzenie przyjaznej klimatowi przyszłości. Stan środowiska zależy od naszych codziennych nawyków, a te zaczynają się kształtować już w domu – mówi Magdalena Betin, lider projektu „Dobry klimat zaczyna się w domu”, IKEA Retail w Polsce.
Kampania jest prowadzona w sklepach IKEA, na stronie www.IKEA.pl/dobryklimat i w mediach społecznościowych, głównie poprzez zabawne i inspirujące filmy uświadamiające jak niewiele trzeba, aby wprowadzić #dobryklimat w domu. Jednym z nich jest film przedstawiający bezwiednych ekologów, którzy nie zdając sobie nawet z tego sprawy, pomagają środowisku:
Innym przykładem jest film z prostymi wskazówkami zmian, które każdy z nas może wprowadzić w domu:
Pozostałe filmy dostępne są na kanale IKEA na YouTube.
Dodatkowe informacje można znaleźć na stronie: www.IKEA.pl/dlaPlanety.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie