Według naukowców, na których powołuje się Greenpeace, jeśli ludzkość drastycznie nie ograniczy produkcji gazów cieplarnianych do 2015 roku, to świat nieuchronnie czeka globalna katastrofa.
Nadzieją na zatrzymanie zmian klimatu są decyzje, jakie być może zapadną na odbywającej się na początku grudnia w Kopenhadze konferencji ONZ. Mieszczący się w Hongkongu odział Greenpeace apeluje, żeby nie czekać biernie na jej rezultaty. Kampanią „Climate Hero”, która wystartowała w lipcu br., chciała wywrzeć presję na rząd, poprzez zmobilizowanie mieszkańców tej chińskiej metropolii do przyłączenia się do akcji „Dzień bez samochodu”, podczas którego zachęcano do pozostawienia auta w garażu i poruszania się komunikacją miejską.
Na potrzeby kampanii agencja Grey Hongkong stworzyła 3 kreacje prasowe, które bezpośrednio nawiązują do negatywnych skutków zmian klimatycznych, których jedną z głównych przyczyn jest ruch samochodowy. Obraz podtapianej linii brzegowej, tornada, czy topniejącej pokrywy lodowej uzyskany został z odpowiednio poustawianych samochodów. Pod ilustracjami umieszczono hasła reklamowe, których forma przypomina nieco oskarżenie np. „You are driving the poles to destruction” („Prowadzisz do zniszczenia biegunów”), czy „You are driving the wind into hurricanes” („Prowadzisz do tego, że wiatr zmienia się w huragan”).
Zmontowanie samochodów w obraz klimatycznej katastrofy zwraca uwagę, że stanowią one jedną z jej przyczyn, jednocześnie pomaga uświadomić sobie, że nasze codzienne wybory i styl życia mają wpływ na globalne ocieplenie.
M.Świejkowski
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka