Radioamatorzy, określani także krótkofalowcami, często angażują się podczas sytuacji kryzysowych, jak klęski żywiołowe czy wypadki. Grupa polskich pasjonatów tej technologii organizuje teraz akcję Hams4Kids (krótkofalowcy dzieciom), w ramach której chce zebrać pieniądze na walkę z niedożywieniem wśród dzieci.
W piątek, 14 października w podwarszawskim Szymanówku zostanie uruchomiona okolicznościowa radiostacja amatorska o znaku wywoławczym SN4KIDS. Ma być ona magnesem, który ma zachęcić do wsparcia akcji nie tylko radioamatorów z Polski, ale również zza granicy. Esencją krótkofalarstwa jest nawiązanie łączności z innymi radioamatorami. Oficjalnym dowodem takiej łączności są karty QSL o wymiarach podobnych do pocztówki, którymi wymieniają się krótkofalowcy. Karta potwierdzająca łączność z unikatową stacją jest dla nich powodem do dumy – tłumaczy Cezary Małuj, pomysłodawca akcji, od lat zapalony radioamator (znak wywoławczy – SP5Y), a zawodowo prezes firmy technologicznej.
Każdy, kto połączy się z radiostacją w dniach od 14 października do 13 listopada br., zasili konto UNICEF-u – za jedno połączenie organizatorzy przekażą organizacji dwa centy. Będzie także możliwość przekazania indywidualnej darowizny poprzez serwis organizacji. Pozyskane środki zostaną przekazane na walkę z niedożywieniem wśród dzieci. Według danych organizacji, w krajach rozwijających się jest to problem, który dotyka 20% populacji, a na całym świecie prawie 385 mln dzieci żyje w skrajnym ubóstwie. Najgorsza sytuacja panuje w Azji południowej i Afryce subsaharyjskiej – w samym Sudanie Południowym śmiercią głodową bezpośrednio zagrożonych jest 50 tys. najmłodszych.
Wszystkie połączenia będą zapisywane, a ranking krótkofalowców z największą liczbą łączności prezentowany będzie na bieżąco na stronie Hams4kids.org. Organizatorzy przewidują dyplomy za określoną liczbę połączeń, a dla najlepszych czekają nagrody po zakończeniu akcji.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS