Około 450 tys. palaczy rzuciło palenie pod koniec 2009 r. w czasie trwania ogólnopolskiej kampanii społecznej pod hasłem „Papierosy pożerają cię żywcem” – poinformowało Ministerstwo Zdrowia.
Głównymi celami kampanii było unaocznienie negatywnych skutków palenia tytoniu (przerażającymi obrazami ukazanymi w dwóch spotach reklamowych), przekonanie do rzucenia papierosów oraz niepalenia w obecności innych osób, a w szczególności dzieci. Reklamy stworzone przez departament zdrowia miasta Nowy Jork i zaadaptowane dla polskich widzów, promowały korzystanie z Telefonicznej Poradni Pomocy Palącym.
Po zakończeniu pierwszej części kampanii (14-18 grudnia) Fundacja „Promocji Zdrowia” we współpracy z TNS OBOP przeprowadziła badanie sondażowe, z którego wynika, że podczas jej trwania 29% palących respondentów podjęło próbę zaprzestania palenia bądź ograniczenia go, z czego 5% udało się rzucić palenie. – Te 5% palaczy to około 450 tys. osób – podkreślił wiceminister zdrowia Adam Fronczak.
Dodał, że z sondażu wynika także, że 35% palaczy zadeklarowało chęć porzucenia nałogu w ciągu najbliższych 12 miesięcy, w tym 5% podało, że chce zaprzestać palenia natychmiast.
Łączna liczba osób palących wynosi w Polsce 31%, to jest około 9 milionów osób, co plasuje Polskę powyżej średniej Unii Europejskiej.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS