Od 15 września do 11 października br. odbywać się będzie 2. edycja projektu Wiersze w Metrze, którego celem jest popularyzacja współczesnej poezji europejskiej. W inicjatywie bierze udział 15 instytutów kultury i ambasad. Inspiracją dla Wierszy w Metrze były podobne projekty zorganizowane w Dublinie, Paryżu, Nowym Jorku, Barcelonie, Sztokholmie, Stuttgarcie i Moskwie, a przede wszystkim zainicjowany w 1986 roku projekt „Poems on the Underground”, który odbywa się cyklicznie w Londynie.
Głównym celem Wierszy w Metrze jest popularyzacja współczesnej poezji europejskiej poprzez jej prezentację w przestrzeni miejskiej, przede wszystkim w stołecznym metrze. Oprócz wierszy prezentowanych w wagonikach i na stacjach metra, w ramach projektu odbywać się będą happeningi, wystawy, konkurs Haiku dla Warszawy, poetycka gra miejska (26.09) oraz V Spoke’n’Word Festival połączony z warsztatami slamowymi (10.10).
Projekt zmienił nieco swoje oblicze. Jak tłumaczy Grzegorz Gauden, Dyrektor Instytutu Książki, patrona merytorycznego projektu: – Tegoroczna edycja różni się od pierwszej. Wchodzimy z wierszami głębiej w przestrzeń miejską. Zrezygnowaliśmy z tradycyjnych spotkań autorskich, zastępując je zupełnie nowymi formami: happeningami, występami twórców graffiti, poetycką grą miejską.
Konkurs Haiku dla Warszawy trwać będzie od 15 września do 11 października. Jest on otwarty dla wierszy reprezentujących wszystkie języki krajów biorących udział w projekcie. Poetycka gra miejska odbędzie się w dniu 26 września w – do wyboru – języku polskim lub języku angielskim. Ilość uczestników gry jest ograniczona. V Spoke’n’Word Festival odbędzie się w dniu 10 października. Składać się na niego będą warsztaty slamowe w Centrum Sztuki Współczesnej, występy gwiazd europejskiego performing poetry z Wielkiej Brytanii, Rosji, Grecji, Portugalii, Irlandii, Niemiec i Danii oraz slam poetycki dla wszystkich zainteresowanych w klubie Powiększenie.
Szczegółowe informacje oraz formularze zgłoszeniowe znajdują się na stronie akcji www.wierszewmetrze.eu
Przedsięwzięcie prowadzi Fundacja Cultus we współpracy ze Stowarzyszeniem Pociąg do Sztuki.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS