Święta są czasem prosperity dla sprzedawców oraz okresem żniw dla kredytodawców. Banki oraz instytucje finansowe oferują w tym okresie szereg „atrakcyjnych” kredytów oraz pożyczek. W umowach znacznej części z nich znajdują się niekorzystne dla pożyczkobiorców zapisy, a oprocentowanie jest zwykle wyższe, niż standardowych kredytów. Akcja organizowana przez Młodych Socjalistów pod hasłem „Bank to nie Mikołaj, prezentów nie daje!” ma na celu poinformowanie ludzi o nadużyciach banków oraz instytucji finansowych.
W ramach kampanii organizatorzy zwracają uwagę na trzy aspekty „łatwych” kredytów. Pierwszym jest oferowanie kredytów osobom z problemami finansowymi. Drugim – działalność firm pożyczkowych, formalnie nie będących bankami, które często pobierają od klientów opłatę przygotowawczą, ale kredytu nie udzielają. Powodem jest zła sytuacja finansowa klienta; opłata przygotowawcza nie zostaje jednak zwrócona. Dodatkowo – pożyczki w tych firmach nawet kilkukrotnie przewyższa oferty bankowe. Trzecią kwestią – poruszaną w ramach kampanii – są reklamy instytucji finansowych (w tym kredyty na dowód), wprowadzające w błąd konsumentów. Procedury przyznawania kredytów są w rzeczywistości uzależnione od znaczenie większej liczby kryteriów.
– Chcemy, aby opisane powyżej zjawiska stały się pretekstem i przyczynkiem do rozmowy na temat całokształtu nadużyć banków i instytucji finansowych wobec konsumenta. Celem jest skuteczne i długofalowe informowanie społeczeństwa o tej problematyce, tak aby obywatel – konsument był świadomy zagrożeń oraz korzyści i nie stawał się ofiarą. Naszą akcję będziemy kontynuować i przypominać o problemie przy kolejnych okazjach, takich jak kredyt na Wielkanoc czy na wakacje – deklarują przedstawiciele Młodych Socjalistów.
Akcja „Bank nie Mikołaj, prezentów nie daje” polegała na rozdawaniu ulotek w najruchliwszych punktach miasta, przed siedzibami banków oraz firm pożyczkowych.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS