Od początku maja br. w Mediolanie La Fabbrica di Nichi prowadziła kampanię „Lepszy Mediolan” przygotowaną przez agencję Mente Piperita, która zachęcała mieszkańców do oddania głosu w referendum (12-13 maja) dotyczącym planowanych w mieście zmian na rzecz ochrony środowiska.
Plakaty profrekwencyjne odznaczają się rozpoznawalną już z daleka kreską, pozornie nieporadną, nieco dziecięcą stylizacją rysunku, skontrastowaną paletą barw i ciepłym poczuciem humoru. Przedstawiają parę, która z powodu zanieczyszczenia środowiska w Mediolanie ma poważny problemy z miłym spędzeniem wolnego czasu na powietrzu. Powietrze nie jest świeże, brakuje terenów zielonych – piknik można sobie zrobić w cieniu budynków na gorącym asfalcie, rowerowa przejażdżka to slalom między samochodami, a rzeka, która mogłaby być idealnym miejscem na romantyczne pocałunki, jest pełna szczurów. Każdy plakat opatrzony jest hasłem, które przypomina, że może być tak, jak na obrazku, lub można zmieniać sytaucję głosując w referendum.
Za kampanią stoi organizacja pozarządowa La Fabbrica di Nichi, którą tworzą osoby odpowiedzialne za wyborczy sukces Nichi Vendoli, prezydenta włoskiego regionu Apulia. Po zakończonych wyborach postanowili nie zmarnować efektów mobilizacji i zaangażowania społeczności i założyli organizację, której celem jest praca na rzecz lepszego zarządzania regionami we Włoszech.
T. Karwat-Seko
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.10.2024
Tam wasze miejsce!
-
14.10.2024
Nie pozwól na przerwę w podróży
-
10.10.2024
Widoki jutra
-
09.10.2024
Otchłań bez dna
-
08.10.2024
Obojętność nas spala
-
07.10.2024
Miejsce zbrodni palenia