Ponad 30 tys. osób poparło Zasady Przyjaciół Pszczół, a 163 placówki edukacyjne przyłączyły się do Akademii Przyjaciół Pszczół. Zakończono trzecią edycję „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”, programu organizowanego przez ZT Kruszwica, zwracającego uwagę na problem wymierania pszczół, ich znaczenie dla środowiska i indywidualne działania, które mogą realnie wpłynąć na los zagrożonych pszczołowatych. Fanpage akcji zgromadził ponad 46 tys. fanów, a galeria prac konkursowych blisko 500 fotografii. Partnerem tegorocznej odsłony była Fundacja Nasza Ziemia, a ambasadorką dziennikarka Maja Popielarska.
W ramach trwającej od czerwca tego roku trzeciej edycji programu organizatorzy zachęcali
do zapoznania się z pięcioma Zasadami Przyjaciół Pszczół, poparcia ich oraz aktywnej realizacji w swoim najbliższym otoczeniu i gronie. Internauci założyli na Facebooku ponad 700 grup Przyjaciół Pszczół oraz uczestniczyli w konkursach polegających na nadsyłaniu zdjęć i opisów ogrodów oraz balkonów przyjaznych pszczołom. Galerię prac wzbogaciły zdjęcia przesłane przez szkoły podstawowe, urzędy gmin, domy kultury
i świetlice, które przyłączały się do pilotażowej akcji programu – Akademii Przyjaciół Pszczół. Opiekunowie dzieci korzystali z przygotowanych przez ekspertów programu scenariuszy zajęć. 8 sierpnia zorganizowano także Wielki Dzień Pszczół, którego celem było zaangażowanie społeczności lokalnych oraz mediów do wspólnego świętowania i zwrócenia uwagi na problem tych owadów. Patronat honorowy nad świętem objął Stanisław Kalemba – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Galeria prac konkursowych i fotorelacji jest dostępna na stronie programu www.pomagamypszczolom.pl oraz na portalu Pinterest: www.pinterest.com/zkujawskim.
Eksperci programu, czyli: Fundacja Nasza Ziemia, dr Anna i dr Lech Krzysztofiakowie (Wigierski Pak Narodowy, Stowarzyszenie „Człowiek i Przyroda”), dr Tadeusz Pawlikowski (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu) oraz prof. dr hab. Jerzy Wilde (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski) przeprowadzają w Toruniu, Olsztynie oraz Pszczelej Woli pilotażowe badanie zagęszczenia pszczół w różnych środowiskach.
Koncepcję i strategię komunikacji projektu stworzył dom mediowy Starcom we współpracy z ZT Kruszwica. Starcom zajmuje się również planowaniem i zakupem mediów. Koncepcję i mechanizmy Akademii Przyjaciół Pszczół oraz Wielkiego Dnia Pszczół opracowała i koordynowała agencja Garden of Words, która również zajmuje się realizacją działań public relations we współpracy z działem PR Starcomu. Kreację, działania reklamowe w internecie, web development, SEM oraz komunikację w mediach społecznościowych realizuje agencja interaktywna NEXT. Działaniami branded content zajmuje się agencja LiquidThread, działająca
w grupie Starcom MediaVest.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo