Stowarzyszenie Nomada prowadzi kampanię „Zobacz Zrozum Zareaguj”. Grupą docelową kampanii są młodzi ludzie, którym bliskie są postawy antyksenofobiczne, którzy mają znajomych cudzoziemców i cudzoziemki, osoby LGBTQ, które są wrażliwe i otwarte. Celem kampanii jest podkreślenie potrzeby reagowania na przestępstw motywowane uprzedzeniami oraz pokazanie jak można na takie przestępstwa odpowiadać.
Film kampanii pokazuje potrzebę reakcji, jaką sygnalizują często osoby pokrzywdzone („brak reakcji wspiera sprawców”). Komiks „3Z. Zobacz, Zrozum, Zareaguj” (dostępny tutaj) zawiera prawdziwe historie o jakich inicjatorzy kampanii usłyszeli w trakcie pracy, wraz ze sposobami reakcji na dane incydenty (reakcji świadka i osoby pokrzywdzonej).
W ramach kampanii zorganizowano również również warsztaty, które mówią o przestępstwach motywowanych uprzedzeniami, polskim prawie oraz o tym jak reagować na takie przestępstwa. Kampania prowadzona jest przede wszystkim na Facebooku.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.10.2024
Gala Effie Awards Poland 2024
-
24.10.2024
Zrób TO dla JAJ!
-
23.10.2024
Oni wygrali ElektroEkologiczny Hackathon
-
11.10.2024
Prawo do przyjemności: VI Konferencja Sekson Fundacji Avalon
-
03.10.2024
Znamy nominowanych jubileuszowej 25. edycji Effie Awards Poland
-
03.10.2024
Noc Księgarń już 4 października. Prawie dwieście wydarzeń w 180 księgarniach