Stowarzyszenie Nomada prowadzi kampanię „Zobacz Zrozum Zareaguj”. Grupą docelową kampanii są młodzi ludzie, którym bliskie są postawy antyksenofobiczne, którzy mają znajomych cudzoziemców i cudzoziemki, osoby LGBTQ, które są wrażliwe i otwarte. Celem kampanii jest podkreślenie potrzeby reagowania na przestępstw motywowane uprzedzeniami oraz pokazanie jak można na takie przestępstwa odpowiadać.
Film kampanii pokazuje potrzebę reakcji, jaką sygnalizują często osoby pokrzywdzone („brak reakcji wspiera sprawców”). Komiks „3Z. Zobacz, Zrozum, Zareaguj” (dostępny tutaj) zawiera prawdziwe historie o jakich inicjatorzy kampanii usłyszeli w trakcie pracy, wraz ze sposobami reakcji na dane incydenty (reakcji świadka i osoby pokrzywdzonej).
W ramach kampanii zorganizowano również również warsztaty, które mówią o przestępstwach motywowanych uprzedzeniami, polskim prawie oraz o tym jak reagować na takie przestępstwa. Kampania prowadzona jest przede wszystkim na Facebooku.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS