20 października w Warszawie odbyły się zorganizowane przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu Targi Dobrych Praktyk CSR – przeprowadzone w standardzie Zielonego Wydarzenia, czyli takim, któremu na każdym etapie przygotowania towarzyszy dbałość o minimalizację ich negatywnego wpływu na środowisko, a jednocześnie o maksymalizację ich pozytywnego oddziaływania na społeczności lokalne. Fundacja Aeris Futuro prowadząca kampanię edukacyjno-promocyjną dla świadomego i zrównoważonego stylu życia „Zielone Wydarzenia”, jest partnerem odpowiedzialnym za zoffsetowanie Targów Dobrych Praktyk, czyli wyliczenie i zneutralizowanie śladu klimatycznego, powstałego podczas procesu organizacji i przebiegu samego wydarzenia. – Uważamy, że neutralizowanie negatywnego wpływu na środowisko, jaki powstaje w trakcie tego typu wydarzeń, jest niezwykle istotne – powiedział Przemysław Oczyp z Forum Odpowiedzialnego Biznesu. – W ten sposób chcemy dać przykład innym organizacjom i firmom i mamy nadzieję, że coraz więcej działań biznesowych będzie offsetowanych.
– Do wyliczenia śladu potrzebne są szczegółowe dane na temat poszczególnych elementów organizacji Targów, dotyczących zużycia energii, zużycia papieru, środków transportu uczestników, cateringu. Na tej podstawie zostaje wyliczona emisja dwutlenku węgla i liczba drzew, których posadzenie pozwoli ją zneutralizować – mówi Zofia Karpińska z Fundacji Aeris Futuro.
Obecnie trwa proces gromadzenia danych i wyliczenia śladu klimatycznego. Drzewa neutralizujące organizację Targów Dobrych Praktyk CSR będą wspólnie posadzone wiosną.
Idea zielonego wydarzenia (ang. sustainable event), powoli przyjmowana przez polskie instytucje, firmy i przedsiębiorstwa organizujące jakiekolwiek eventy, jest świadectwem podjęcia przez nie istotnych działań na rzecz ograniczania wpływu na środowisko naturalne i budowania zrównoważonego rozwoju. Wydarzenie możemy nazwać zielonym, kiedy na każdym etapie przygotowań i realizacji jego organizatorzy zapewniają działania przyjazne dla środowiska naturalnego – redukujące negatywny wpływ danej imprezy poprzez oszczędność energii i materiałów. Sympatycy ekologii mogą też pójść krok dalej i zdecydować się na uzyskanie efektu zeroemisyjności wydarzenia (ang. carbon neutral event). Można go uzyskać poprzez „offset”, czyli rekompensatę nieuniknionej emisji, wspierając projekty ograniczające emisję – zalesianie, efektywność energetyczną, odnawialne źródła energii.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS